میهن صنعت:

فرصت ۱ ماهه وزارت صمت برای تدوین آیین‌نامه واردات خودرو دست دوم

براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت صمت و اقتصاد وظیفه دارند تا ظرف یک ماه از زمان تصویب قانون نسبت به تصویب آیین‌نامه مورد نیاز برای واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون در هیئت وزیران اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مطابق بند ص تبصره ٧ قانون بودجه 1402، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تتظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده شده تا با تأیید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذی ربط)(کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام نماید.

آیین‌نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهر سازی، کشور ، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور با تأکید بر لزوم تأمین قطعات و خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می‌شود و حداکثر ظرف یکماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

لازم به ذکر است، در برخی موارد شاهد عدم تمکین دولت به قانون آن هم به دلایل و ملاحظات مختلف هستیم و یکی از ابزارهای دولت در این رابطه تاخیر در تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های مربوطه است. با توجه به تصویب این بند از قانون و فرصت یک ماه‌ای که برای تدوین آیین‌نامه در نظر گرفته شده است این انتظار وجود دارد تا دستگاه‌های مورد اشاره هر چه سریعتر نسبت به تدوین آیین‌نامه مورد نیاز برای واردات  انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون که عموما کاربری عمومی دارند، اقدام کنند./تسنیم

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260668
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه