میهن صنعت :

بیمه نوسانات نرخ ارز بزودی ارایه می شود

یك عضو شورای عالی بیمه از ارایه بیمه نوسانات نرخ ارز در آینده نزدیك خبر داد و گفت: كارگروه هایی در حال بررسی مصادیقی از نوسانات نرخ ارز هستند تا نرخ حق بیمه این بیمه نامه برای تمام حوزه ها معین شود.

به گزارش میهن صنعت به نقل از صنایع نیوز : یك عضو شورای عالی بیمه از ارایه بیمه نوسانات نرخ ارز در آینده نزدیك خبر داد و گفت: كارگروه هایی در حال بررسی مصادیقی از نوسانات نرخ ارز هستند تا نرخ حق بیمه این بیمه نامه برای تمام حوزه ها معین شود. جواد سهامیان مقدم، با بیان آنكه، آیین نامه نوسانات نرخ ارز در شورای عالی بیمه مصوب شده است ،گفت: با اتمام این بررسی ها این بیمه نامه به بازار ارایه می شود.
مدیر عامل بیمه ایران گفت: البته این شركت پوشش بیمه نوسانات نرخ ارز را از سال گذشته در بخش واردات بر اساس نرخ مرجع بانك مركزی ارایه می كند و تا كنون نیز تعدادی بیمه نامه صادر و خسارت هایی نیز پرداخت شده است.
وی گفت: اگر تاجری كالایی را وارد كشور كند و وعده پرداخت شش ماه دیگر در این معامله وجود داشته باشد این نگرانی وجود دارد كه شش ماه بعد نرخ رسمی بانك مركزی عددی بیش از هزار و 226 تومان باشد و بیمه نامه مازاد نرخ ارز را تحت پوشش قرار می دهد.
سهامیان مقدم در خصوص بیمه سپرده های بانكی گفت: بیمه ایران برنامه هایی را در خصوص سپرده های بانكی دارد و هم اكنون این طرح در شعب بانك ملی برای سپرده های بانكی و كارت های اعتباری در حال اجرا است.
وی با بیان آنكه ، صنعت بیمه باید ریسك را از تمام حوزه ها كاهش دهد ، گفت: این امر شامل بانك ها نیز می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1220
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه