پرفروش ترین اسیووی چینی در روسیه در یک قدمی ایران

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

فرصتی پیش آمد تا با تیگو8 پرو مدیران خودرو در پیست آزادی ملاقاتی داشته باشیم و در تست درایو تیگو8 پرو تجربه سواری، تجهیزات کابین و طراحی این خودرو را بررسی می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیران خودرو با عرضه تیگو7 رسما به سگمنت کراس اوورهای لوکس ورود کرد و اولین رقیب جدی برای کراس اوورهای وارداتی را به بازار ایران عرضه کرد. ولی تحریم ها و ممنوعیت واردات خودرو باعث شد که دیگر واردات کراس اوورهای لوکس کره ای، اروپایی و ژاپنی به بازار ایران ممنوع شود و رسما خودروی صفر کیلومتری در این سگمنت وجود نداشته باشد. به همین ترتیب مدیران خودرو بار دیگر یک قدم مهم برداشت و پرچمدار لوکس جدیدی به نام تیگو8 پرو را به بازار ایران عرضه کند تا رقبای لوکس وارداتی را به چالش بکشد.فرصتی پیش آمد تا با تیگو8 پرو مدیران خودرو در پیست آزادی ملاقاتی داشته باشیم و در تست درایو تیگو8 پرو تجربه سواری، تجهیزات کابین و طراحی این خودرو را بررسی می کنیم.

تیگو8 پرو لوکس ترین محصول مدیران خودرو و پرچمدار این شرکت بوده در آستانه ورود به بازار بوده و در بین محصولات چینی موجود در بازار ایران هیچ خودرویی را رقیب خود نمی بیند؛ به عبارت دیگر تیگو8 پرو یک پله از سایر خودروهای چینی موجود در بازار ایران بالاتر بوده و رسما برای رقابت با خودروهایی مانند هیوندای سانتافه، نیسان ایکس تریل، کیا سورنتو، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر پا به میدان گذاشته است.

 

طراحی ظاهری تیگو8 پرو

تیگو8 پرو یک محصول پریمیوم از مدیران خودرو بوده و طراحی ظاهری، کابین و تجهیزات رفاهی و ایمنی آن گویای مدرن بودن این خودرو هستند. خوشبختانه محصولات مدیران خودرو زبان طراحی منحصر به فردی دارند و مانند بسیاری از خودروهای چینی از محصولات مطرح اروپایی و آسیایی الگوبرداری نشده اند.

تیگو8 پرو نیز از جدیدترین زبان طراحی این برند استفاده کرده که کاملا شاخص و زیباست. در برخورد اول به هیچ وجه متوجه چینی بودن این خودرو نخواهید شد و اگر لوگوی این خودرو را نادیده بگیرید، تصور می کنید که با خودرویی کره ای یا حتی اروپایی رو به رو هستید. جلوپنجره بزرگ با دیزاین جدید، چراغ های اصلی با گرافیک زیبا، سپر عضلانی، کاپوت برجسته و چراغ های روشنایی در روز زیبا پروفیل جلوی این خودرو را احاطه کرده اند.

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

در نمای جانبی شاهد کابینی بزرگ و کشیده هستیم که از ابعاد آن می توان فهمید فضای زیادی برای سرنشینان در دسترس است. رینگ های زیبای 18 اینچی، خطوط برجسته و گلگیرهای عضلانی نمای جانبی تیگو8 پرو را شکل داده اند.

در نمای عقب هم شاهد دو چراغ LED با گرافیک زیبا، دیفیوزر ساده و زیبا در زیر سپر با دو خروجی اگزوز و درب بزرگ فضای بار هستیم. به طور کلی طراحی ظاهری تیگو8 پرو نمره قابل قبولی می گیرد و می توان گفت مدرنتر و زیباتر از سایر محصولات مدیران خودرو بوده و توان رقابت با کراس اوورهای وارداتی بازار را دارد.

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

طراحی کابین تیگو8 پرو

 

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

جادوی تیگو8 پرو درون کابین است. یعنی اگر طراحی بیرونی این خودرو چندان برای شما خاص و جذاب نبود، با ورود به کابین این خودرو قطعا خیره خواهید شد. داشبورد تیگو8 پرو با دو نمایشگر 12.3 اینچی که درون یک قاب قرار گرفته اند، احاطه شده است. یکی از این نمایشگرهای دیجیتالی در پشت فرمان قرار گرفته که اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان می دهد. نمایشگر دیگر که آن هم 12.3 اینچ بوده لمسی بوده که برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بوده و بسیاری از تنظیمات خودرو توسط آن انجام می شود. در زیر آن هم کلیدهای میانبری به منظور دسترسی سریع به منوهای مختلف تعبیه شده است.

اما جذابیت کابین تیگو8 پرو به اینجا ختم نشده و در داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی دیگر نیز تعبیه شده که برای تنظیم سیستم تهویه دو کاناله، سردکن و گرمکن صندلی ها و دیگر ویژگی های این خودروست. سبک طراحی نمایشگر پشت فرمان و مالتی مدیا تیگو8 پرو مشابه محصولات فعلی مرسدس بنز بوده و این نمایشگر دیجیتالی نصب شده در کنسول میانی نیز مشابه محصولات جدید آئودی طراحی شده است.

در کنسول میانی یک شیفتر دنده جدید الکترونیکی نصب شده که هیچ اتصال مکانیکی با گیربکس ندارد. در اطراف این شیفتر کلیدهای مربوط به ترمز پارک برقی، دوربین های دید اطراف، اتوهلد، مدهای رانندگی، سنسورهای دنده عقب، کلید استارت/ استاپ پیشرانه و … نصب شده اند. همچنین در کنسول میانی یک کول باکس طراحی تعبیه شده و یک درب کشویی برای محفظه پیشرانه طراحی شده روی آن پد شارژ بدون سیم تلفن همراه قرار دارد. تیگو8 پرو اولین محصول مدیران خودرو و تنها خودروی چینی موجود در ایران بوده که دارای سردکن برای هر دو صندلی جلوست. همچنین یکی از ویژگی های جذاب این خودرو شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان بوده که قطعا رانندگی را لذتبخشتر خواهد کرد.

فرمان D شکل این خودرو هم بسیار خوش دست بوده و روی آن کلیدهای کنترلی کروز کنترل و سیستم صوتی تعبیه شده اند. صندلی راننده به صورت الکترونیکی قابل تنظیم بوده و دارای سه مموری برای تنظیم است. صندلی سرنشین جلو هم به صورت الکترونیکی تنظیم شده که کلیدهای مربوط به تنظیم هر در کنار پشتی صندلی برای دسترسی سرنشینان عقب و هم در کنار نشیمن صندلیست.

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

یکی دیگر از ویژگی های جذاب تیگو8 پرو سانروف پانورامیک این خودرو بوده که فضای کابین را جذابتر می کند. همچنین این خودرو دارای نورپردازی کابین بوده که به رنگ های مختلف قابل تنظیم بوده و با تعویض مدهای رانندگی رنگ نورپردازی کابین تغییر می کند. صندلی ها ارگونومی بسیار خوبی داشته و بدن را به خوبی در بر می گیرند و در مسیرهای طولانی مدت مانع خستگی سرنشین و راننده می شوند.

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

در ردیف عقب سیستم دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان طراحی شده که می توان میزان پرتاب باد، دما و … را تنظیم کرد. صندلی های ردیف دوم امکان حرکت به صورت ریلی و همچنین تنظیم زاویه پشتی را دارند. همچنین با خواباندن صندلی های ردیف دوم، می توان به صندلی های ردیف سوم دسترسی پیدا کرد. تیگو8 پرو دارای دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان ردیف سوم بوده که تنظیم آن توسط سرنشینان در همان ردیف انجام می شود. یکی دیگر از ویژگی های جذاب کابین، سیستم صوتی با کیفیت سونی بوده که کیفیت بالای آن رضایت شما را جلب خواهد کرد.

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

تیگو8 پرو علاوه بر دارای بودن درب صندوق برقی، دارای سنسور پا هم بوده که با حرکت با در زیر سپر می توان آن را باز کرد. تیگو8 پرو دارای قابلیت فرمانپذیری صوتی به زبان های مختلف از جمله انگلیسی بوده و بسیاری از قابلیت های خودرو را می توان کنترل کرد.

 

مشخصات فنی و تجربه رانندگی با تیگو8 پرو مدیران خودرو

تست درایو تیگو8 پرو در پیست آزادی

پرچمدار مدیران خودرو با یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم سوخت رسانی TGDI به بازار ایران عرضه می شود. این پیشرانه قادر به تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن گشتاور بوده که نیروی تولیدی آن به وسیله یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود. در ابتدا باید اظهار کنیم که پیشرانه این خودرو درجا اصلا هیچ صدایی ندارد و زمانی که درون کابین باشید به سختی متوجه روشن بودن آن می شوید. سه مد رانندگی نرمال، اکو و اسپرت برای تیگو8 پرو تعبیه شده که با انتخاب آنها میزان حساسیت دریچه گاز نسبت به فشردن پدال تغییر می کند.

 

شتابگیری تیگو8 پرو با وجود ابعاد بزرگ به لطف دارابودن پیشرانه قدرتمند کاملا رضایتبخش بوده و می توان گفت گیربکس این خودرو نیز عملکرد بسیار دقیق و هوشمندانه ای دارد و تاخیر عملکرد توربوشارژ در این خودرو به حداقل رسیده است. تیگو8 پرو یک اسیووی هفت نفره بوده و عملکرد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی در این خودرو اهمیت بسیار زیادی دارد؛ از این در پیچ ها سعی کردیم این خودرو را به چالش بکشیم و در تمامی آزمون ها سیستم کنترل پایداری آن سربلند بیرون آمد. عملکرد سیستم ترمز حتی پس از شتابگیری ناگهانی هم رضایتبخش بوده و به خوبی توان متوقف کردن این کراس اوور پریمیوم چینی را دارد.

 

همانطور که گفتیم لذت رانندگی با شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان بیشتر شده و به کمک آنها می توان رانندگی پرهیجانتر و پویاتری را تجربه کرد. یکی از ویژگی های جذاب و بسیار مدرن تیگو8 پرو سیستم های کمکی رانندگی موسوم به ADAS بوده که شامل کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ترمزگیری و شتابگیری مجدد، رادار نقطه کور، تثبیت خطوط حرکت، هشدار خروج از خط، هشدار ترافیک جانبی، هشدار برخورد در زمان تعویض لاین، کمکی رانندگی در ترافیک، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار و قابلیت چرخش چراغ های جلو با چرخش فرمان هستند که تمامی این سیستم ها تنها در خودروهای سطح اول دنیا نصب می شوند؛ به موجب نصب این سیستم ها می توان گفت که تیگو8 پرو دارای سیستم رانندگی نیمه خودران سطح 2.5 بوده که در هیچ یک از خودروهای هم رده و حتی وارداتی ها مشابه آن دیده نمی شود.

مشخصات

نام خودرو

تیگو 8 پرو

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه توربوشارژر

حداکثر قدرت

197 اسب بخار

حداکثر گشتاور

290 نیوتن متر

شتاب

8.9 ثانیه

جعبه دنده

7 سرعته دو کلاچه

اندازه

4722 طول – 1860 عرض – 1745 ارتفاع میلی متر

وزن

1541 کیلوگرم

استاندارد آلایندگی

یورو 6

مصرف سوخت داخل شهر

8.6 لیتر در هر صد کیلومتر

سیستم صوتی

صفحه نمایش بزرگ لمسی – کنترل سیستم صوتی از طریق Voice – بلوتوث

امکانات

دارای سیستم های ترمز و پایداری ABS – EBD – BA – TCS – ESP – HSA – HDC، کیسه هوا برای سرنشینان جلو – کیسه هوای جانبی – کیسه هوای پرده ای – کیسه هوا مخصوص زانو، چراغ های مخصوص روز، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور پارک – دوربین 360 درجه – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم کنترل نقطه کور – ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید و دکمه استارت

سخن پایانی

باید اعتراف کرد که پیشرفت صنعت خودروسازی چین در یک دهه اخیر چشمگیر بوده و خودروسازان چینی حال وارد رقابت جدی با برندهای مطرح کره ای، اروپایی و ژاپنی و آمریکایی شده اند. تیگو8 پرو یکی از شاخص ترین و پیشروترین محصولات چینی بوده که توانسته عنوان پرفروش ترین خودروی چینی در بازار روسیه را کسب کند و با طراحی زیبا بیرونی، کابین لوکس و مدرن، پیشرانه قدرتمند و سیستم های ایمنی پویا و کمکی راننده خود دست پر به میدان آمده و شانس موفقیت زیادی دارد. مدیران خودرو به زودی عرضه تیگو8 پرو را با قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=230537
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه