با رای نمایندگان :

طرح ساماندهی اجاره های مسکونی به تصویب رسید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی موافقت کردند.

 نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی کلیات طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی، را با ۱۱۴ رأی موافق، ۹۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع  تصویب کردند.

در جریان رسیدگی به این طرح برخی نمایندگان تصویب مصوبه‌ای از سوی سران قوا برای کنترل اجاره مسکن را علت مخالفت با این طرح عنوان کردند؛ از جمله این نمایندگان محمد حسین آصفری نماینده مردم اراک بود که با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی از نمایندگان مجلس پرسید که با توجه به اینکه سران قوا در موضوع اجاره بها ورود کردند، آیا مجلس می‌تواند به این موضوع ورود کند؟

محمدباقر قالیباف رییس مجلس، پس از پایان استماع اظهارات مخالفان و موافقان طرح و پیش از رای‌گیری درباره تصویب کلیات آن به ارایه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

قالیباف خاطرنشان کرد: جهت اطلاع مردم عزیز عرض می کنم که در اوایل اردیبهشت ماه مجلس این نگرانی را داشت که با توجه به در پیش بودن آغاز فصل تابستان و فرا رسیدن موعد اجاره‌های املاک و جابجایی مستاجران، با توجه به وضعیت تورم موجود احتمالاً مشکلاتی برای مستاجران که موعد قراردادشان فرا می رسد پیش می آید؛ بر همین اساس طراحان طرح در همان زمان با من صحبت کردند و دو فوریت طرح مذکور از همان زمان در جریان قرار گرفت./ایسنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=246239
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه