مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت:

علت شکست کسب و کارهای کوچک بررسی شد/لزوم راه اندازی خدمات تخصصی کسب و کار با اولویت مشاوره حقوقی

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از 50 درصد علت شکست کسب و کارهای کوچک خود کار آفرینان و خصوصیات روانشناختی کارآفرین است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیر حسین اسدی؛ مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت در خصوص لزوم راه اندازی خدمات تخصصی کسب و کار گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از 50 درصد علت شکست کسب و کارهای کوچک خود کار آفرینان و توانایی فردی و مهارت های روانشناختی ایشان است که در کسب و کارهای بزرگ، این علت حدود 35 درصد است.

امیر حسین اسدی ادامه داد: ما به روانشناسی کسب و کار در کشور برای توسعه کسب و کار نیاز داریم. از سویی دیگر وقتی به آمار فارغ التحصیلان رشته های روانشناسی نگاه می کنیم، (بیکاری  در این فارغ التحصیلان بیش از 200 هزار دانشجوی روانشناسی در مقاطع تحصیلی مختلف است) به یک ظرفیت بزرگ برای اشتغال کشور و کمک به توسعه کسب و کار کشور پی می بریم.

وی افزود: خدمات روانشناسی کسب و کار می تواند زمینه ساز تحول در رشد و ارتقای کار آفرینانی کشور باشد. اگر به تعداد پرونده های حقوقی نیز نگاهی بیندازیم، برخی آمار غیر رسمی از تعداد یک و نیم میلیون پرونده مرتبط به کسب و کار در محاکم قضایی خبر می دهد.

علت شکست کسب و کارهای کوچک

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ضمن اشاره به آمار منتشر شده گفت: صحبت از 500 هزار فارغ التحصیل حقوقی در کشور در میان است. آمار کسانی که مجوز وکالت گرفته اند و یا مجوز از قوه قضاییه به هزار نفر هم نمی رسد، وقتی در کشور بیش از سه و نیم میلیون صنف و صنعت داریم، آیا نیاز به مشاوره حقوقی برای همه کسب و کارها نیست؟ آیا نیاز نداریم تا خدمات مشاوره حقوقی کسب و کار به عنوان یک واحد پیشگیری حامی در کنار کسب و کارها توسعه پیدا کند؟ از یک طرف بیکار داریم؟ و از یک طرف نیاز به خدمات این افراد بیکار؟مشکل از کجاست؟ باید برویم به سمت راه اندازی مراکز تخصصی خدمات کسب و کار. باید فرهنگسازی خدمات کسب و کار در کشور توسعه پیدا کند.

وی با تاکید بر موانع و علت شکست کسب و کارهای کوچک ادامه داد: تامین مالی یکی دیگر از مشکلات کسب و کارها است. همه کسب و کارها به تامین مالی نیاز دارند اما ارائه این تسهیلات در کشور از مسیر استانداری تبعیت می کنند؟چرا شرکت ها یا موسساتی وجود ندارند تا کارآفرین با مراجعه به آن، تمام مدارک خود را تحویل دهد و این موسسه تمام مراحل دریافت تسهیلات را به صورت حرفه ای انجام دهد؟چرا کارآفرین از صبح تا شب باید دنبال بیمه، مالیات، پول و مجوز باشد و این امور را به موسسات توانمند واگذار ننماید؟

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت از برگزاری نمایشگاه ملی تخصصی خدمات کسب و کار در راستای بررسی علت شکست کسب و کارهای کوچک و برداشتن این موانع خبر داد و گفت: این رویداد با هدف فرهنگسازی، توانمند سازی، ارایه خدمات و تجمیع خدمات برگزار می شود و در نظر دارد تا مسیر راه اندازی کسب و کار را در کشور تسریع نماید.

در این نمایشگاه که به مدت چهار روز ادامه دارد، شرکت ها و موسسات ارائه دهنده خدمات تامین مالی و سرمایه گذاری کسب وکار، خدمات حسابداری، خدمات منتورینگ و مشاوره کسب وکار، خدمات روانشناسی کسب وکار، خدمات فناوری، نوآوری و هوشمندسازی کسب وکار، خدمات آموزشی و توانمندسازی، خدمات مدیریت زنجیره تامین، خدمات طراحی و تاسیس کارخانه، خدمات احیا و باز آفرینی کسب وکارهای راکد و غیر فعال، خدمات مشاوره حقوقی کسب وکار و خدمات بیمه و امور مالیاتی نسبت به معرفی خدمات ٫ شیوه ارایه خدمات خود و ایجاد مسیر مستقیم ارایه خدمت اقدام خواهند نمود.

برگزاری رویداد و جلسه پرسش و پاسخ های صنعتگران، کارآفرینان و صاحبان کسب وکارها با اساتید کارآفرینی، و مدیران ذیربط دولتی، برگزاری رویداد TED و مرور تجارب کارآفرینان بزرگ، برگزاری تور دانش آموز ی کسب وکار و ایجاد قرارهای مذاکره با حضور مشاوران کسب وکار بین شرکت های کسب وکاری، از موضوعات این نمایشگاه می باشد.

حضور مدیران دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت و پرسش و پاسخ مستقیم با مدیران و کارآفرینان صنایع مرتبط، حضور اصناف در نمایشگاه و معرفی قابلیت ها، حضور اتاق های بازرگانی و آشنایی کسب وکارها با فعالیت های ایشان، حضور تشکل ها، کانون ها، سندیکاها و اتاق های صنعت و معدن و جلسات پرسش و پاسخ با کارآفرینان از برنامه های این رویداد چهار روزه است.

نمایشگاه خدمات کسب وکار در واقع تجمیع همه عوامل زیست بوم کارآفرینی کشور در یک قاب نمایشگاهی است. کلیه علاقمندان  و شرکت کنندگان در نمایشگاه برای دریافت اطلاعات می توانند به سایت WWW.IBSS2022.ir مراجعه نمایند‌.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=250695
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه