فيات هم مي رود

ميهن صنعت : فیات روز جمعه اعلام کرد که این کارخانه و کارخانه‌های زیرمجموعه‌اش برای اجرای تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران هر گونه معامله با شرکت‌های ایرانی را به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش ميهن صنعت این اقدام در پی فشار یک کمپین علیه برنامه هسته‌ای ایران در آمریکا صورت می‌گیرد که پیشتر باعث شد هیوندای، پژو و پورشه هم تصمیمی مشابه بگیرند.
این گروه فشار معتقد است که صنایع خودروسازی بعد از نفت دومین منبع درآمد دولت ایران است و به همین منظور برای فشار بر دولت ایران این صنایع را هدف قرار داده است.
خودروسازی فیات و کامیون‌سازی فیات روز جمعه در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که از تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راهی دیپلماتیک برای حل مسأله هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند. هر دو کارخانه اعلام کرده‌اند که فروش چندانی به ایران نداشتند و محصولاتشان تنها برای مصارف غیر‌نظامی و تجاری استفاده شده است. بیشتر محصولات صادر شده به ایران کامیون‌های ایویکو و قطعات یدکی است و این کارخانه هیچ خودرویی در ایران تولید نمی‌کند.
با این حال فیات اعلام کرده که هر گونه همکاری با ایران را به حال تعلیق درخواهد آورد. هنوز مقامات ایرانی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1133
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه