«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

معرفی هشت نسل شورولت کوروت

مقایسه و معرفی کوتاه 8 نسل شورولت کوروت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،Zora Arkus-Duntov که به عنوان پدر شورولت کوروت از آن یاد می‌شود جز اولین کسانی بود که ایده کوروت موتور وسط را بیان کرد. از آن روز تا امروز این ایده بارها تکرار شد و بارها نمونه‌های کامسپتی از این خودرو به تولید رسید اما هیچکدام سرانجام خوشی نداشتند. از سه سال پیش که اولین عکس از کوروت موتور وسط انتشار یافت می‌گذرد و بالاخره در سال 2019 این خودرو با نام C8 Stingray به صورت رسمی معرفی شد. بسیاری از طرفداران این مدل از اینکه جایگاه پیشرانه تغییر کرده ناراحت هستند و برخی دیگر نیز سبک طراحی آن را نمی‌پسندند. به هر حال این محصول تولید شده و دیگر کار از کار گذشته و حالا باید یک مقایسه کوتاه بین این نسل و نسل‌های قبلی این خودرو داشته باشیم.

اولین نسل از شورولت کوروت (C1) در سال 1953 معرفی و عرضه شد. این خودرو به مدت 5 سال بر روی خط تولید قرار داشت و از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی 3.9 لیتری استفاده می‌کرد که توان تولید 150 اسب بخار قدرت و 302 نیوتن متر گشتاور را دارا بود. این اولین و آخرین کوروت با پیشرانه 6 سیلندر خطی بود. این نیرو توسط یم گیربکس 2 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شد. قیمت این خودرو در آن زمان 3.498 دلار بود و تا 33.557 دلار نیز افزایش داشت.

نسل دوم (C2) در بین سال‌های 1963 تا 1967 تولید شد. از این مقطعه به بعد کوروت صاحب پیشرانه 8 سیلندر شد که در این نسخه حجم آن 5.4 لیتر بود که توان تولید 250 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور را دارا بود. شورولت برای C2 سه گیربکس در نظر گرفته بود که شامل 2 سرعته اتوماتیک، 3 و 4 سرعته دستی می‌شد. قیمت این خودرو 4.275 دلار تا 35.784 دلار بود.

نسل سوم (C3) یک سال بعد در سال 1968 بر روی خط تولید رفت و تا سال 1982 نیز ادامه داشت. پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری این خودرو در این نسل 300 اسب بخار قدرت و 488 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. C3 از سه گیربکس 3 سرعته اتوماتیک، 3 و 4 سرعته دستی سود می‌برد. کمترین قیمت این خودرو 4.663 دلار و بیشترین آن 34.321 دلار بود.

نسل چهارم (C4) دو سال بعد در سال 1984 عرضه و به مدت دوازده سال تولید شد. پیشرانه 8 سیلندر شورولت در این نسل به حجم 5.7 لیتر افزایش یافت اما توان و گشتاور این خودرو نسبت به نسل قبل افت چشمگیری داشت. این پیشرانه 205 اسب بخار قدرت و 393 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. گیربکس این خودرو 4 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک بود. کمترین قیمت خودرو 21.800 دلار و بیشترین قیمت 53.743 دلار برچسب خورده بود.

نسل پنجم (C5) را به عنوان آغاز عصر مدرن کوروت می‌دانند. این نسل بین سال‌های 1997 تا 2004 تولید شد. پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری این خودرو دوباره به روند صعودی خود بازگشت و در این نسل 345 اسب بخار قدرت و 474 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این خودرو مجهز به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و 6 سرعته دستی بود. قیمت این خودرو از 37.495 دلار شروع و بیشترین قیمت آن 59.838 دلار بود.

نسل ششم (C6) دوره پیشرانه‌های 6 لیتری از نسل ششم شروع شد. این نسل بین سال‌های 2005 تا 2013 تولید می‌شد و پیشرانه هشت سیلندر 6 لیتری این خودرو 400 اسب بخار قدرت و 542 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. این نیرو توسط گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شد. قیمت این خودرو مابین 43.710 الی 57.327 دلار بود.

نسل هفتم (C7) را می‌توان از هر نظر به عنوان برترین نسل کوروت دانست. این خودرو از سال 2014 تا 2019 تولید می‌شد و دارای پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری به توان 455 اسب بخار قدرت و 624 نیوتن متر گشتاور بود. این نیرو توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و یا 7 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. قیمت این خودرو از 51.995 شروع و تا 56.257 دلار ادامه پیدا می‌کرد.

نسل هشتم (C8) جدیدترین کوروت تولید شده است که برای اولین بار با پیشرانه در وسط به تولید می‌رسد. این خودرو با پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری که توان تولید 490 اسب بخار قدرت و 631 نیوتن متر گشتاور را دارد تولید می‌شود. وظیفه انتقال این نیرو بر گردن گیربکس 8 سرعته اتواتیک دو کلاچه است. قیمت این خودرو 60 هزار دلار عنوان شده است.

نویسنده: اشکان آثار

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180994
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه