میهن صنعت:

وقوع زمین لرزه شدید در پاکستان و افغانستان

منابع خبری پاکستان اعلام کردند زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر بخش‌هایی از پاکستان را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، گزارش های اولیه حاکی از آن است که زمین لرزه شدید در پاکستان و افغانستان و همچنین  جمله اسلام آباد و لاهور احساس شده است.

شاهدان همچنین از لرزش در کشمیر تحت کنترل هند و همچنین در دهلی نو، پایتخت هند خبر دادند.

به گزارش شبکه «جئو نیوز» پاکستان، این زلزله که شدت آن ۷.۷ ریشتر اعلام شده در شهرهای اسلام آباد، راولپندی، پیشاور،کوهات، بنو، صوابی، دیره اسماعیل خان و بسیاری دیگر از مناطق پاکستان احساس شده است.

رسانه های پاکستانی اعلام کردند: این زلزله همچنین در ایالت های بلوچستان و پنجاب این کشور حس شده و کاربران شبکه های اجتماعی از شهرهای لاهور، کویته، گجرانوالا، قصور و … نیز از وقوع این زلزله خبر می دهند.

مرکز زلزله نگاری آمریکا شدت این زلزله را شش و نیم درجه در مقیاس ریشتر اعلام کرده است. این زلزله در عمق ۱۸۷ کیلومتری زمین ثبت شده است. لرزش زمین حدود سی ثانیه ادامه داشت و شماری از مردم هراسان به خیابان‌ها آمدند.

همچنین زمین‌ لرزه امشب در افغانستان هم بخش‌های وسیعی از این کشور را به لرزه درآورد.

شدت این زمین لرزه از شش و نیم تا هفت ممیز هفت دهم درجه در مقیاس ریشتر و در عمق حدود ۹۰ کیلومتری زمین اعلام شده است.

به گزارش رویترز به نقل از مرکز لرزه نگاری اروپا – مدیترانه زلزله‌ای به بزرگی ۶.۵ ریشتر شامگاه سه شنبه شمال افغانستان را لرزاند که بر اثر آن دو نفر در شرق این کشور و یک کودک در پاکستان کشته شدند.

این در حالی است که مقامات امداد و نجات پاکستان به الجزیره گفتند که دو نفر از جمله یک کودک در استان خیبر پختونخوا در پاکستان جان خود را از دست دادند.

برخی مراکز لرزه نگاری، کانون این زمین‌لرزه را شهرستان ” کلفگان” استان تخار و برخی شهرستان جرم استان بدخشان در شمال افغانستان اعلام کرده اند. این زمین‌لرزه در استان‌های بدخشان، تخار، قندوز، بغلان و شماری دیگر از استان‌های این کشور احساس شده است.

هنوز در مورد تلفات و خسارات ناشی از این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=260583
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه