میهن صنعت :

آئودی از سدان‌های A3 و S3 پرده برداشت

میهن صنعت : مرسدس بنز با معرفی CLA خودروسازان مطرح بازار را به تکاپو انداخته است از این رو آئودی به عنوان هم‌وطنی مدعی در نمایشگاه نیویورک 2013 دست به رونمایی سدان‌ A3 و نمونه نیرومندتر آن یعنی S3 زده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، A3 که دارای سطوحی از ویژگی‌های لوکس است در کنار مدل S3 که بیشتر بر روی عمل‌کرد خود تمرکز دارد، از محصولات غرفه آئودی در این نمایشگاه هستند همچنین سازنده خبر از معرفی مدل هیبرید A3 e-tron اسپرت‌بک در بازار ایالات متحده در آینده‌ای نه چندان دور را داده است. در بخش ظاهری آئودی سعی کرده است نمایی مانند سدان بزرگ‌تر خود به نام A4 اما با زوایایی تیزتر ارائه کند، طول این سدان کوچک جثه 4.45 متر است و عرض و ارتفاع آن به ترتیب 1.77 و 1.41 متر است بنابراین می‌توان A3 را به طور کامل با A4 مقایسه کرد. چهار پیشرانه قابل انتخاب برای این خودرو وجود دارد که مدل پایه آن برای A3 عبارت است از چهار سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژر با توان 170 اسب‌بخار و گزینه انتخابی 2 لیتری توربودیزل با توان 150 اسب‌بخار و تعداد چهار سیلندر وجود خواهد داشت.

پیشرانه دیگر از نوع چهار سیلندر توربوشارژر با حجم 2 لیتر است که برای مدل S3 به طور استاندارد (با بیشترین توان) و برای A3 (با کمترین توان خروجی) انتخابی است، پیشرانه مذکور قابلیت تولید 296 اسب‌بخار و گشتاور 365 نیوتن‌متر را دارد و به قدری نیرومند است که بتواند جثه این سدان را ظرف مدت 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند.

هردو مدل A3 و S3 با یک جعبه دنده دو کلاچه شش سرعته عرضه می‌شود و گزینه فعلی که شش سرعته دستی است از لیست انتخاب‌ها حذف شده است. همچنین سیستم چهار چرخ محرک کوآترو به طور استاندارد در S3 و مدلی از A3 که مجهز به پیشرانه 2 لیتری است وجود دارد. علاوه بر این سیستم انتخاب نوع رانندگی آئودی قابلیت تنظیم دریچه گاز، تعویض دنده‌ها و حساسیت فرمان الکترومکانیکی را در چهار حالت مختلف فراهم می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو کیفیت مواد به‌کار رفته در این سدان همانند دیگر محصولات آئودی از کیفیتی مثال زدنی برخوردارند، لوازم کابین A3 و S3 پوشیده از چرم هستند و امکاناتی هم‌چون سانروف پانورامیک، سنسورهای باران و قابلیت اتصال بلوتوث برخی از موارد موجود در این خودروها هستند همچنین سیستم اطلاعات-سرگرمی آئودی ملقب به MIMI بخشی از پکیج سدان سری3 هستند هرچند که نباید سیستم‌های رهیابی گوگل ارث، قابلیت اتصال WiFi و سیستم صوتی با 14 بلندگوی Bang & Olufsen با توان خروجی 705 وات را نادیده گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15364
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه