60 مدل جدید تا 2020

آئودی نورچشمی گروه خودروسازی فولکس

میهن صنعت : شرکت خودروسازی آئودی متعلق به گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان تا سال 2019 برای بسط و گسترش 2.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خواهد داشت.

هر سال که می گذرد، رقم هایی که گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان برای سرمایه گذاری های جدیداعلام می کند، درشت تر و چشمگیرتر می شوند و ظاهرا آئودی اکنون سوگولی این خودروساز است و از همه بیشتر مورد مهر و محبت قرار می گیرد. بی دلیل هم نیست وقتی به آمار سوددهی این گروه خودروسازی نیم نگاهی بیندازیم می بینیم که 40 درصد از سود عملیاتی سال 2014 گروه خودروسازی فولکس واگن را برند آئودی تأمین کرده است.

در دسامبر 2014 آئودی خبری را منتشر کرد که تا سال 2018 سالانه 100 میلیون یورو (122 میلیون دلار آمریکا) برای توسعه محصولات جدید هزینه خواهد کرد تا در سال 2020 بتواند 60 مدل جدید خودرو عرضه کند و پیشتازی در فروش خودروهای فوق لوکس را در دست بگیرد؛ اما در ماه ژانویه سال 2015 در رقم سال 2014 تجدید نظر شد و قرار است ظرف 5 سال آینده 2 میلیارد یورو (2.5 میلیارد دلار آمریکا) صرف شود. به بیان دیگر گروه خودروسازی فولکس واگن از سال 2014 تا 2019 بالغ بر 24 میلیارد یورو در تولید خودرو سرمایه گذاری خواهد کرد.

نزدیک به 70 درصد از این سرمایه گذاری عظیم برای تولید مدل های جدید صرف می شود. دو مقوله جدیدی که در صنعت خودرو به شدت رو به گسترش است، یکی موضوع «ارتباطات خودروها به هم و به دنیای اینترنت» تحت عنوان Connectivity است و دیگری استفاده از مواد سبک و مستحکم تحت عنوان lightweight construction است.  

آئودی نورچشمی گروه خودروسازی فولکس

اکثر این 60 مدل جدیدی که تا سال 2020 به دنیای خودرو افزوده می شوند، به سگمنت های C و D بازار تعلق دارند و تعدادی هم کراس اور [شاسی بلندهای اسپورت] خواهند بود. یکی از دلایل سرمایه گذاری های جدید، گسترش خودروهای تمام برقی و خودروهای هیبریدی قابل شارژ با پریز برق PHEV است. سرواژه PHEV در حقیقت مخفف plug-in hybrid electric vehicle است و اکثر خودروسازان بزرگ دنیا روی این نوع خودروها تمرکز دارند و سازمان های تحقیق و توسعه آنها سخت مشغول کار روی این سگمنت از بازار است.

جالب این جا است که گروه خودروسازی فولکس واگن علاوه بر برنامه سرمایه گذاری، یک برنامه کاهش هزینه هم تعریف کرده و قرار است تا سال 2017 رقم خیره کننده ی 6.1 میلیارد دلار کاهش هزینه را محقق کند که از این مقدار 2.5 میلیارد در آئودی خواهد بود. کاهش هزینه هایی که در کل دنیا محقق می شود، سر از سرمایه گذاری در مکزیک و برزیل در خواهد آورد. ساخت کارخانه جدید گروه خودروسازی فولکس واگن در مکزیک از سال 2015 شروع می شود و زمانی که در سال 2016 تکمیل شده خودروی Q5 آئودی از خطوط تولید این کارخانه بیرون خواهد آمد. 850 کارگر جدید مکزیکی در این کارخانه مشغول خواهند شد. زمانی که این کارخانه تکمیل شود، مکزیک بعد از آلمان، چین و آمریکا، بزرگترین تولیدکننده خودروهای فوق لوکس جهان خواهد شد. کارخانه ی برزیل گروه خودروسازی فولکس واگن دو خودروی A3 و S3 تولید خواهد کرد و پیش بینی می شود در برزیل خرید خودروهای فوق لوکس سه برابر شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=65311
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه