میهن صنعت :

آثار رشد تولید سایپا در ثبات و تعادل بازار خودرو

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : به هر میزان تولید خودروسازان افزایش یابد و شرکتها روند رو به رشدی را در تولید داشته باشد مسلما اثرات مثبت آن در بازار خودرو پدیدار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : به هر میزان تولید خودروسازان افزایش یابد و شرکتها روند رو به رشدی را در تولید داشته باشد مسلما اثرات مثبت آن در بازار خودرو پدیدار خواهد شد.

حسین گروسی در گفتگو با خبر خودرو، با توجه به رشد 24 درصدی تولید سایپا در خرداد ماه، این حرکت و تلاش سایپا را در شرایط کنونی قابل تقدیر دانست و اظهار داشت : خواست و آرزوی  همه ما رشد تولید خودرو در کشور است چرا که در چند ماه گذشته با افت بیش از 50 درصدی تولید خودرو ، بازار خودروی کشور تلاطمات زیادی را در قیمت داشته است که این مساله ادامه فعالیت صنعت خودرو را با  ابهام و چالش مواجه کرد ه است.

وی تصریح کرد : به هر میزان رشد تولید خودرو در داخل صورت گیرد قطعا ثبات قیمت و تعادل در قیمت خودرو صورت خواهد گرفت البته  در ماههای اخیرعلی رغم تلاش هایی که برای تعادل قیمت خودرو توسط شورای رقابت ، سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، مجلس ،دولت و وزارت صنعت و معدن صورت گرفت اما، تغییری در قیمت و بازار خودرو صورت نگرفته است.

وی تنها راه رقابتی شدن صنعت خودرو را متعادل شدن عرضه و تقاضا دانست و گفت : در حالی که سالیانه یک و نیم میلیون خودرو در کشور تولید می گردید اما این رقم هم اکنون به نصف کاهش یافته است بنابراین در صورت افزایش تولید در شرکتهای خودروساز مثل رشد تولید در شرکت سایپا قطعا آثار آن در بازار خودرو مشخص خواهد شد.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اعلام اینکه تنها دلیل افت تولید خودرو و مشکلات خودروسازان تحریم ها نیست ، تاکید کرد :بخش از مشکلات افت تولید و خودروسازان عدم حمایت کافی دولت از تولید و صنعت خودرو و بخش از آن به موانع داخلی و درون سازمانی شرکتها برمی گردد.

گروسی تاکید کرد : در دنیا معمولا دولت ها از صنعت خودرو به دلیل اشتغال بالایی که ایجاد کرده حمایت می کنند البته معتقد به حمایتهای دائمی از صنعت خودرو نیستم اما قطعا باید حمایت های مقطعی از صنعت خودرو صورت گیرد در حالی که در یک سال اخیر با عدم حمایت از صنعت خودرو و عدم پرداخت 2 هزار میلیارد تومان  تسهیلات مصوب ،افت تولید خودرو در کشور رخ دادو موجب نابسامانی در بازار خودرو گردید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21901
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه