میهن صنعت:

آخرین جزییات از زلزله بامداد دیروز/آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بامداد دیروز مناطقی از پنج استان در شمال غرب ایران را لرزاند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حوالی ساعت ۲:۲۰ بامداد دیروز زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از شمال غرب کشورمان را لرزاند. دامنه لرزش این زمین لرزه از ارومیه در استان آذربایجان غربی تا رشت در استان گیلان گزارش شده است. این زلزله ۶کشته و ۵۱۸ زخمی  بر جای گذاشت.

رئیس جمهوری در پی وقوع زلزله در ساعات ابتدایی روز جمعه در آذربایجان شرقی طی تماسی تلفنی با استاندار این استان درجریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این تماس تلفنی در خصوص امداد رسانی موثر و سریع به مناطق زلزله زده و آسیب دیدگان از این حادثه و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله زدگان دستورات لازم را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاههای مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه دیدگان و مصدومان تاکید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب ایران در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

یکی از روستاهای شهرستان میانه (روستای ورنکش) به عنوان کانون این زلزله شناخته شده است. مرکز لرزه‌نگاری اروپا شدت این زمین‌لرزه را ۶ ریشتر اعلام کرد.

آسیب ۵ تا ۷۰ درصدی زلزله به ۴۰ روستای میانه

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریب و تلفاتی را به دنبال داشته است به‌طوری‌که ۴۰ روستای شهرستان میانه دچار تخریب ۵ تا ۷۰ درصدی شده است.

آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد

با گذشت یک روز از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی، خبر‌ها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاه‌های خدمات رسان فعال هستند هرچند که تاکنون۱۵۳ پس لرزه در منطقه گزارش شده است.

آمادگی کامل وزارت کار برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

معاون پارلمانی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی از آمادگی کامل تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان خبر داد.

ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بامداد امروز از روستای زلزله زده ورنکش میانه دیدن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این بازدید شبانه پیام تسلیت و همدردی مقام معظم رهبری را به آسیب دیدگان زلزله ابلاغ کرد.

او در این بازدید با حضور در چادرهای زلزله زدگان و گفتگو با امدادگران در جریان آخرین وضع این مناطق قرار گرفت.

ارسال نخستین محموله کمک مردم مراغه به مناطق زلزله زده میانه

سعید رشیدی فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: این کمک‌ها در قالب یک هزار تخته پتو به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال با یک دستگاه کامیون به میانه ارسال شد.

تلاش دامپزشکی برای مدیریت لاشه احشام تلف شده در مناطق زلزله‌زده

بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی  با اشاره به حضور به موقع کارشناسان این نهاد در شهرستان‌های میانه و سراب جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، گفت: عملیات دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است./باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=188287
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه