«میهن صنعت» گزارش می دهد:

آخرین وضعیت بازار مسکن/بازار مسکن با رکود مواجه نیست!

طی 2 ماه اخیر بازار مسکن با کاهش 60 درصدی معاملات مواجه بوده است این در حالی است که رئیس اتحایه مشاورین املاک اظهار کرد بازار مسکن با رکود مواجه نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، قیمت مسکن طی 2 ماه اخیر اوج گرفته و هم اکنون براساس اظهارات مشاوران املاک معاملات خاصی صورت نمی گیرد وضعیت کسادی در بازار مسکن تا جایی است که خریداران و فروشندگان دست به خرید و فروش نمی زنند. 

 

براساس آمار های منتشر شده از وزارت مسکن و شهرسازی میزان معاملات در این بازار حدود 60 درصد کاهش یافته و در مقابل قیمت مسکن افزایش 40 درصدی یافته است اما علت این اوج گیری در این مدت کوتاه چه بوده است؟

 

برخی از افراد علت اصلی این افزایش قیمت را نوسانات بازار ارز می دانند البته بازار مسکن تنها از روند سینوسی نرخ بازار ارز تاثیر گرفته است اما نمی توان از ترکش های بالا و پایین شدن های قیمت ارز بر هزینه تمام شده ی مواد اولیه و مصالح صرف نظر کرد این امر موجب می شود تا قیمت حامل های انرژی برای عقب نماندن از این قافله به سرعت روند صعودی به خود بگیرند همه و همه دست آخر موجب می شوند تا قیمت مسکن طی 2 ماه 40 درصد افزایش قیمت را تجربه کند. 

 

براین اساس به سراغ رئیس اتحادیه مشاورین املاک رفتیم تا از وضعیت بازار مسکن با خبر شویم.  

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاورین املاک در گفت و گو با خبرنگار میهن صنعت در خصوص رکود بازار مسکن اظهار کرد: حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و بازار ما در این سالها اکثر مواقع متاثر از برخی کنش و واکنش ها بوده به همین سبب مردم باید به برنامه های دولت اطمینان و اعتماد کنند و اقدامات شتاب زده جلوگیری کنند به این سبب که دولتمردان با یک خرد جمعی به دنبال راهی برای بهبود وضعیت بازار حرکت می کنند. 

 

وی بیان کرد: 4 مولفه ی حامل های انرژی، بورس، نوسانات بازار ارز و طلا که طی روزهای اخیر با افزایش قیمت و نوسان همراه بوده موجب شده تا قیمت املاک روندی صعودی به خود بگیرد تاثیر گذاری این 4 مولفه بر بازار مسکن مستقیم و در این سالها قیمت املاک براساس نوسانات این بازار ها بوده است. 

 

این رئیس اتحادیه اشاره کرد: افزایش قیمت مسکن به نفع این صنف نخواهد بود به این علت که اوج گیری قیمت ها موجب کاهش قدرت خرید مردم خواهد شد و این امر سبب می شود تا بازار در شرایط کسادی قرار گیرد. 

 

خسروی ادامه داد: وضعیت بازار مسکن هم اکنون در شرایط رکود قرار ندارد براساس اطلاعات سامانه اتحادیه مشاورین املاک معاملات انجام می شود و مردم توجه خاصی به افزایش قیمت ها نداشته و درصدد رفع نیاز خود بر می آیند. 

 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک در پایان گفت: ثبات سیاسی و اقتصادی موجب می شود تا ما در بازار مسکن شاهد تثبیت قیمت و بازار باشیم و علل و عواملی دیگری در این موضوع دخیل نخواهد بود. 

 

فاصله زیادی تا فصل نقل و انتقالات و معاملات رهن و اجاره مسکن نداریم به همین سبب مسئولان و دستگاه های ذیربط باید برنامه ریزی کنند تا با توجه به روند افزایشی قیمت مسکن شاهد اوج گیری قیمت املاک در این فصل نباشیم یا شاید بهتر است به فکر راه چاره ای برای کنترل و تثبیت قیمت مسکن باشند. 

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=152847
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه