میهن صنعت :

آخرین وضعیت دو شرکت اصل 44 پست بانک و بیمه دانا

میهن صنعت : معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد آخرین وضعیت دو شرکت مشمول اصل 44 پست بانک و بیمه دانا را اعلام کرد.

به گزارش میهن صنعت احمد صادقی گلمکانی در گفت وگو با فارس،در برابر این سئوال که آخرین وضعیت مدیریت، مجامع سالانه و فوق العاده و همچنین عرضه 17 درصد باقی مانده از سهام شرکت بورسی و مشمول اصل 44 پست بانک به کجا رسید، اظهار داشت:در پی برگزاری مجمعی که در مرداد برگزار شد، اعضا حقوقی هیئت مدیره این شرکت برای دو سال انتخاب شده و بانک مرکزی تاکنون صلاحیت سه نماینده حقیقی را تایید کرد و منتظر تایید صلاحیت دو عضو حقیقی دیگر هستیم.

 

وی ادامه داد: با این اوصاف بعد از نهایی شدن صلاحیت ها ،هیئت مدیره پست بانک با برگزاری جلسه هایی در مورد مدیرعامل و برگزاری مجامع سالانه و فوق العاده تصمیم گیری و سپس اعلام خواهد کرد. این در حالی است که برنامه عرضه 17 درصد سهام این شرکت هم توسط هیئت مدیره و سایر مسئولان پیگیری خواهد شد تا واگذاری سهام آن تا سقف 49 درصد رعایت شود.

 

این معاون وزیر اقتصاد در واکنش به دیگر سئوال فارس مبنی بر تکلیف بیمه دانا در مورد افزایش سرمایه (که دارای سرمایه اسمی اندک و 10.5 میلیارد تومانی است) و رعایت حداقل سرمایه 100 میلیارد تومانی شرکت های بیمه ای توضیح داد: هیئت مدیره این شرکت مشمول اصل44 هم در حال بررسی و انجام مقدمات لازم است تا بعد از هماهنگی سهامداران نسبت به اعمال افزایش سرمایه اقدام کند.

صادقی گلمکانی در خاتمه گفت: موضوع افزایش سرمایه بیمه دانا و همچنین سایر شرکت های بیمه ای توسط معاونت امور بانکی و بیمه‌ای وزارت اقتصاد و بیمه مرکزی در حال پیگیری است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8861
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه