میهن صنعت:

آرامش قبل از طوفان بازار خودرو + جدول

میهن صنعت: بعد از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به صورت رسمی آغاز افزایش قیمت خودرو را آغاز کرد، اما بازار هنوز چندان واکنشی به افزایش قیمت خودرو نشان نداده و گویا مردم هنوز تصمیم به ورود به بازار را برای خرید نداشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اگرچه بازار خودرو هنوز به سخنان محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت واکنش چندانی نشان نداده است، اما به نظر می‌رسد در روزهای آتی، واکنش‌ها به افزایش قیمت خودرو در بازار بیشتر خواهد بود و خریدها رونق می‌گیرد.


 بعد از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود به صورت رسمی آغاز افزایش قیمت خودرو را آغاز کرد، اما بازار هنوز چندان واکنشی به افزایش قیمت خودرو نشان نداده و گویا مردم هنوز تصمیم به ورود به بازار را برای خرید نداشته‌اند.

این در شرایطی است که برخی هدف نعمت‌زاده از اعلام رسمی افزایش قیمت خودرو را تلاش برای رونق بازار می‌دانند و معتقدند که وی، این کار را به صورت یک اقدام مقطعی برای رفع کمبود نقدینگی خودروسازان و به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید خودرو در کشور صورت داده است.
 
در این میان، اما فعالان بازار خودرو می گویند که هنوز بازار واکنش چندانی به این تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان نداده و خریدها رونق نگرفته است، البته در این میان باید نگاهی هم به قدرت خرید مردم داشت.
 
در مقابل خودروسازان معتقدند که اگرچه ممکن است در مقطعی کوتاه، قیمت خودرو افزایش یابد، اما به طور قطع با تداوم تولید و عرضه به بازار، قیمت خودرو تثبیت خواهد شد و حداقل تا اوایل سال آینده، قیمت‌ها تغییر نخواهند داشت.
 
هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو می گوید: با افزایش فروش، به طور قطع بخشی از نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان خودرو در کشور تامین شده و آنها می توانند به تولید بیشتری بپردازند، ضمن اینکه وقتی تولید خودرو افزایش یابد، به طور قطع تثبیت قیمت نیز در راه خواهد بود.
 
وی می‌افزاید: هدف ما این است که با افزایش عرضه خودرو به بازار، اشتغال موجود را حفظ کرده و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنیم؛ ضمن اینکه وقتی عرضه به بازار افزایش یابد، حتما قیمت خودرو نیز متعادل خواهد شد.

البته هنوز هم اختلاف زیادی میان قیمت نمایندگی انواع خودروها با قیمت حاشیه بازار آنها وجود دارد که به نظر می رسد به دلیل کمبود عرضه برخی از انواع خودرو در بازار باشد، بنابراین می توان انتظار داشت که با افزایش تولید خودروسازان، قیمت حاشیه بازار نیز به قیمت نمایندگی نزدیک شود و حتی اگر افزایش قیمتی هم در نمایندگی رخ دهد، قیمت حاشیه بازار با تصمیم جدید برای افزایش، تغییر چندانی نخواهد داشت؛ چراکه در مقابل عرضه افزایش یافته و فاصله قیمت بازار و نمایندگی را به حداقل می رساند.

 
قیمت جدید انواع خودرو 
نوع خودرو
قیمت نمایندگی
قیمت بازار
اختلاف قیمت
پژو 405
25 میلیون و 180 هزار تومان
27 میلیون و 200 هزار تومان
2 میلیون و 20 هزار تومان
پژو 206 تیپ2
29 میلیون تومان
35 میلیون تومان
6 میلیون تومان
پژو 206 تیپ5
34 میلیون تومان
36 میلیون و 500 هزار تومان
2 میلیون و 500 هزار تومان
پژو 206 تیپ6
39 میلیون تومان
49 میلیون تومان
10 میلیون تومان
پژو 206 صندوقدار
37 میلیون و 500 هزار تومان
38 میلیون تومان
500 هزار تومان
پژو پارس سال
29 میلیون و 970 هزار تومان
34 میلیون تومان
4 میلیون و 300 هزار تومان
سمند ال ایکس
23 میلیون تومان
27 میلیون تومان
4 میلیون تومان
تیبا
18 میلیون و 790 هزار تومان
20 میلیون تومان
1 میلیون و 210 هزار تومان
تندر 90
35 میلیون تومان
35 میلیون تومان
صفر
پراید 111
15 میلیون و 268 هزار تومان
17 میلیون و 300 هزار تومان
2 میلیون و 32 هزار تومان
پراید 132
15 میلیون و 80 هزار تومان
16 میلیون تومان
920 هزار تومان
مگان
74 میلیون تومان
87 میلیون تومان
13 میلیون تومان
 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=28534
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه