میهن صنعت:

آرامش قيمتي “مسکن” تنها در سه ماه ابتدايي سال/”تسهيلات” جوابگوي 20 درصد قيمت مسکن

میهن صنعت: عقبايي گفت:‌پيش بيني ما براي قيمت مسکن در سال 93 آن است که در سه ماه ابتدايي سال قيمت ها افزايش نمي يابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسام عقبايي رئيس اتحاديه مشاوران املاك استان تهران در گفتگویی با بيان اينکه در سه ماه آخر  سال 91 شاهد افزايش نامتعارف قيمت مسکن بوده ايم ،گفت:  افزايش نا متعارف قيمت مسکن و در سال 91 موجب ايجاد رکود در سال 92 تا پايان سال شد.

وي با اشاره به اينکه  در سه ماه پاياني امسال قيمت مسکن نسبت به سه ماه پاياني سال 91 کاهش يافته است،گفت:متقاضيان مي توانند بودن هيچ دغدغه اي معاملات خود را با توجه به ثبات قيمت انجام دهند.

مدير اتحاديه مشاوران املاک استان تهران در ادامه اظهار داشت: پيش بيني ما براي قيمت مسکن در سال 93 آن است که در سه ماه ابتدايي سال قيمت ها  افزايش نمي يابد.
عقبايي در ادامه تصريح کرد: اميد واريم با رونمايي  طرح هاي جديد در سال آينده حجم  معاملات مسکن افزايشو رونق به بازار مسکن بازگردد.

وي در ادامه توضيح داد: حجم معاملات و رونق در بازار مسکن نقش موثري در توسعه اقتصاد کشور دارد.

مدير اتحاديه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به اينکه تسهيلات مسکن اثر گذار بر بازار مسکن است گفت: در حال حاضرتسهيلات مسکن  جوابگوي خريد مسکن در کلان شهرها نيست ،و کمتر از 20 درصد قيمت خريد را پاسخ مي دهد.

وي در ادامه اظهار داشت: پيشنهاد افزايش نرخ تسهيلات را داده ايم و در صورتي که نرخ تسهيلات در کلان شهرها افزايش يابد عدالت اجتماعي در شهرها فراهم مي شود.

عقبايي در ادامه توضيح داد: دولت، مجلس و شوراي پول واعتبار سعي افزايش نرخ تسهيلات مسکن  بايد داشته باشند و بتوانند با کنترل آن مانع ورود سوداگران شوند.

به نقل از باشگاه خبرنگاران  مدير اتحاديه مشاوران املاک استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد:‌ در حوزه صنفي ما باززسان نظارت دقيقي بر کنترل قيمت مسکن در شهرها دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42805
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه