میهن صنعت:

آزادسازی معاملات مسکن مهر به نفع بازار مسکن است

میهن صنعت: یک کارشناس مسکن معتقد است: آزادسازی معاملات مسکن مهر افزایش یا کاهش قیمت در بازار مسکن به همراه ندارد بلکه رونق را وارد بازار این واحدهای مسکونی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عباس زینعلی در گفت‌وگویی با اشاره به طرح آزادسازی معاملات مسکن مهر اظهار کرد: با توجه به حجم انبوه‌سازی در کشور به ویژه در شهر تهران، اگر مکانیزم آزادسازی معاملات به درستی صورت گیرد این روند به نفع بازار مسکن خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه خرید و فروش واحدهای مسکن مهر به نفع خریداران و فروشندگان است، افزود: این مکانیزم موجب رونق در خرید و فروش خانه در این مناطق می‌شود.

 

به گفته این کارشناس واحدهای مسکن مهر به صورت مجموعه‌ای ساخته شده‌اند که نه در ابتدا و نه در حال حاضر تاثیری بر قیمت مسکن کل کشور ندارند بلکه با ساخت و تکمیل این واحدها و پس از آن آزادسازی معاملات، رونق در این مناطق بیشتر می‌شود.

 

زینعلی با اشاره طرح‌های دولت مبنی بر مسکن اجتماعی و حمایتی و تاثیر آن بر بازار مسکن گفت: به دلیل اینکه هنوز این طرح‌ها جدی نیستند و برنامه مدونی از آن‌ها ارائه نشده در کوتاه مدت نتیجه خود را نشان نمی‌دهد بلکه در میان مدت و با در نظر گرفتن خطوط اعتباری دولتی تاثیر خود را می‌گذارند.

 

این کارشناس معتقد است: باید سرمایه‌گذاری از دیگر بازارها به سمت مسکن برگردد و همه این روش‌ها از جمله ساخت و ساز و آزادسازی معاملات مسکن مهر به این امر کمک می‌کند.

 

به گزارش ایسنا، هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی از آزادسازی معاملات مسکن مهر خبر داد و اعلام کرد که به زودی بخشنامه آزادسازی معاملات مسکن مهر که البته فقط شامل اعیان می‌شود به شرکت‌های عمران شهرهای جدید ارسال خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=36209
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه