میهن صنعت:

آسانسورهای مسکن‌های مهر غیراستانداردند/استفاده بیش از حد از جوش شیرین در نان‌های لواش

میهن صنعت: استاندار با بیان اینکه ۷۹ درصد از آسانسورهای نصب شده در مسکن‌های مهر غیر استاندارد هستند، گفت: باید در این خصوص تصمیم ویژه‌ای اتخاذ شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید حسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران، گفت: نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی با موضوع بودجه سال 1393 برگزار شد و سازمان محیط زیست و استاندارد گزارش‌های خود را ارائه کردند که براساس گزارشهای سازمان محیط زیست، ساخت و سازهای غیرمجازی در منابع طبیعی استان انجام می‌شود که باید از این اقدام جلوگیری شود.

 

وی افزود: در آبسرد و شرق تهران ساخت و سازهای غیر مجازی صورت گرفته است که باید اقدامات لازم در این خصوص انجام شود؛ ضمن آنکه تلاش می‌کنیم از تجاوز به محیط طبیعی بر اساس قانون جلوگیری کنیم.

 

وی تصریح کرد: براساس گزارش‌های سازمان استاندارد، 79 درصد آسانسورهایی که در مسکن مهر نصب شده‌اند از استاندارد خارج هستند که این موضوع بسیار نگران کننده است و باید نسبت به رفع این مشکل رسیدگی شود.

 

هاشمی درباره شهربازی‌هایی که در آنها از وسایل ناایمن استفاده می‌شود نیز، بیان کرد: این شهربازی‌ها با جان بچه‌های مردم بازی می‌کنند و به فرمانداران کل استانداران تهران دستور داده‌ایم که نسبت به پلمپ شهربازی‌های غیر استاندارد اقدام کنند.

 

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقداماتی برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران صورت گرفته است؟ پاسخ داد: در کمیته آلودگی هوای تهران به مدت سه روز مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های تهران تعطیل شد و کل شهر تهران در محدوده زوج و فرد قرار گرفت.

 

وی اظهار کرد:‌ کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش محدوده زوج و فرد در کاهش ترافیک و آلودگی هوا بسیار موثر بود.

 

استاندار تهران تاکید کرد: وارونگی هوا در استان تهران جدی است و همه شهروندان تهرانی باید در این خصوص همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

 

کیفیت نان تهران مطلوب نیست/درصد بالایی از نان‌های لواش را جوش شیرین تشکیل می‌دهد

 

استاندار تهران درباره کیفیت نان در استان گفت: کیفیت نان در استان تهران بسیار پائین است و مطلوب نیست و آزمایش‌های اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان بر روی نان لواش نشان می‌دهد که درصد بالایی از نان‌های لواش را جوش شیرین تشکیل می‌دهد.

 

هاشمی اضافه کرد: این وضعیت نگران کننده در سایر نانهای دیگر نیز وجود دارد و این نانها ارزش غذایی پائینی دارند و البته باعث بروز انواع بیماریهای گوارشی در شهروندان می‌شوند.

 

وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی که در این زمینه داریم یکی از مناطق شهر یا استان را بعنوان نمونه بررسی می‌کنیم و سعی داریم تا کیفیت نان را ارتقاء دهیم.

 

 

توصیه‌ای برای استفاده از دستگاه سه فیلتره تصفیه آب در مناطقی که سختی آب بیش از 500 است

 

به گزارش ایسنا، همچنین بیات، رئیس سازمان استاندارد استان تهران نیز در جمع خبرنگاران درباره کیفیت آب استان تهران گفت: در مناطقی که سختی آب بیش از 500 است توصیه می‌شود علیرغم اینکه آب استاندارد است، از دستگاه سه فیلتره استفاده کنند.

 

وی افزود: در صورتی که سختی آب زیر 200 و 300 است نیازی به تصفیه آب نیست.

 

بیات درباره کیفیت آب‌های معدنی به خبرنگاران گفت: آب‌های معدنی که نشان استاندارد دارند کاملاً بهداشتی و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

 

 

نوشابه‌های انرژی‌زا برای افرادی با سنین پایین و مسن توصیه نمی‌شود

 

وی درباره نوشابه‌های انرژی‌زا نیز، افزود:‌ استفاده از نوشابه‌های انرژی‌زا برای افرادی با سنین پایین و مسن توصیه نمی‌شود.

 

رئیس سازمان استاندارد استان تهران درباره وضعیت شهربازی‌های تهران نیز اظهار کرد‌: تمامی شهربازی‌ها را از لحاظ استاندارد تست کرده‌ایم و هیچ شهربازی‌ استان در حالت بحرانی نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=30483
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه