میهن صنعت :

آستون‌مارتین 100 ساله شد

میهن صنعت : آستون‌مارتین قصد دارد که در سال 2013 با جشن‌ها و مراسم مختلفی که هم در جهان و هم به طور خاص در انگلستان برپا می‌شود، 100 سالگی خود را جشن بگیرد.

به گزارش میهن صنعت، مراسم سالگرد رسمی، پانزدهم ژانویه در هانیکر میوز در چلسی شکل می‌گیرد. چلسی خانه اصلی آستون‌مارتین محسوب می‌شود. در این مراسم از یک لوح مخصوص سالگرد پرده‌برداری می‌شود و قدیمی ترین مدل در دسترس آستون‌مارتین که A3 است، در کنار مدل جدید ونکوییش به نمایش گذاشته خواهند شد.

در این مراسم همچنین، سر جان استندیگ که یک بازیگر حرفه‌ای است، از زبان لیونل مارتین (موسس کارخانه) نحوه شکل‌گیری و روز‌های اول کارخانه و همچنین ساختن اولین ‌مدل‌ها را روایت می‌کند. در این بخش از متن‌های خود مارتین استفاده خواهد شد.

مراسم دیگری که یک هفته و از پانزده تا بیست و یکم جولای طول می‌کشد، شامل به نمایش در آوردن صد مدل شناخته شده و هزار دستگاه آستون مارتین است. این فستیوال در تاریخ صد ساله کارخانه، بزرگ‌ترین مراسم جشن محسوب می‌شود.

همچنین چند مسابقه مخصوص رانندگی تدارک دیده شده است. یکی از آنها مسابقه‌ای با استفاده از خودروهای مخصوص فیلم‌های جیمز باند در دور انگلستان است.پرشین خودرو در ادامه نوشت : همچنین یک مسابقه رالی در شش کشور اروپایی قرار دارد که در شش روز انجام می‌شود. در آمریکا نیز مسابقه ای وجود دارد که مسیر این مسابقه از زیباترین و جذاب‌ترین بخش‌های رانندگی آمریکا مثل پبل بیچ می‌گذرد و بخش پایانی مسابقه در منطقه معروف Concours d’Elegance است.

اگرچه آستون‌مارتین در 90 سال اول کارش تنها کمتر از 15 هزار دستگاه تولید کرد اما در گذر زمان، تبدیل به یکی از بهترین خودروسازهای لوکس دنیا شد.
ژانویه 2013 همچنین ده سالگی دفتر جدید آستون‌مارتین در گیدون و تحت مدیریت دکتر اولریچ بز است. در زمان مدیریت بز، کارخانه 45 هزار دستگاه خودرو تولید کرد.

آستون‌مارتین در حال حاضر به دنبال افزایش اعتبار بین‌المللی خود است و 75 درصد از تولید سالانه خود را به 146 بنگاه خودرو در 41 کشور صادر می‌کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8203
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه