میهن صنعت :

آغاز شماره گذاری خودروهای یورو 2 و 3 پس از توقفی 2 ماهه

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان ایران از رفع ممنوعیت شماره گذاری خودروهای یورو 2 و 3 خبر داد و گفت : با ابلاغ رسمی مصوبه دولت به سازمان حفاظت محیط زیست ، ظرف یکی ، دو روز آینده شماره گذاری خودروهای یورو2 و 3 ، پس از توقفی 2 ماهه ، آغاز می شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش  ضمن انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در عدم اجرای مصوبه دولت در تعویق ماده 6 برنامه جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان شهر کشور تا پایان سال 92 افزود : با توجه به عدم همکاری سازمان حفاظت محیط زیست ، طی یکی دو روز آینده مصوبه دولت به این سازمان ابلاغ و شماره گذاری خودروها آغاز می شود.

 وی تصریح کرد : متاسفانه مصوبه تمدید مهلت شماره گذاری خودروهای یور2 و 3 تا پایان سال 92 به آخرین روزهای دولت دهم برخورد کرد و ابلاغ رسمی آن به سازمان حفاظت محیط زیست به تاخیر افتاد به همین جهت سازمان محیط زیست به دلیل عدم ابلاغ رسمی این مصوبه، تا کنون رفع ممنوعیت شماره گذاری خودروهای یورو2 و 3 را به پلیس راهور ناجا ابلاغ نکرده است.

وی با انتقاد نسبت به تعامل و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست با  شرکتهای خودروساز گفت : با وجود تایید و امضاء مصوبه تمدید شماره گذاری خودروهای یورو2 و 3 تا پایان امسال از سوی معاون اول رئیس جمهور ، متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست تمکین نکرد .

وی افزود : پس از امضاء مصوبه تمدید مهلت شماره گذاری خودروهای یورو2 و 3 و تعویق بند 6 مصوبه برنامه جامع کاهش آلودگی هوای 8 کلان شهر کشور تا پایان امسال توسط معاون اول رئیس جمهور ،  مدیر کل دفتر ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، رونوشتی از این مصوبه را به مدیرکل دفتر آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست ارسال نمود ،اما مسئولین محیط زیست با این ادعا که مصوبه رسما ابلاغ نشده ، از ابلاغ رفع ممنوعیت شماره گذاری خودروها به پلیس راهور امتناع کردند لذا این مساله در دولت جدید مطرح خواهد شد و سپس  رسما به سازمان محیط زیست ابلاغ و ظرف یکی  دو روز آینده شماره گذاری خودرو یورو2 و 3 آغاز گردد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران در ادامه گفتگو با خبر خودرو، همچنین به برخورد سلیقه ای سازمان محیط زیست در شماره گذاری خودروها، اشاره و اظهار داشت : متاسفانه علی رغم عدم توزیع سوخت دیزل یورو4 و ماده ادبلو در جایگاهها ، سازمان محیط زیست بی دلیل و با برخوردی سلیقه ای ، از شماره گذاری محصولات برخی از شرکتهای خودروساز ممانعت می کند در حالی که اگر سازمان و یا دستگاهی نگران وضع تولید در کشور باشد  با مصوبه ای که به امضاء معاون اول رئیس جمهور رسیده به این نحو برخورد نمی کرد.

نعمت بخش افزود : معلوم نیست چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان شرکتهای خودروساز که در این مدت تولیدات آنها شماره گذاری نشده است و ناگزیر به پرداخت جریمه تاخیر به خریداران هستند ، خواهد بود.

وی تصریح کرد : انتظار می رود که دولت جناب آقای دکتر روحانی متوجه باشند که در سالی که ب توسط مقام معظم رهبری به سال حماسه اقتصادی و سیاسی نام گذاری شده است ،مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست دولت دهم ، چه بر سر تولید در کشور آوردند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23696
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه