میهن صنعت :

آلایندگی 10 تا 100 برابری سواری‌های فرسوده

میهن صنعت : دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: میزان آلایندگی خودروهای سواری فرسوده بین 10 تا 100 برابر خودروهای یورو 2 است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ یک خودروی سواری فرسوده با توجه به طول عمر آن و شرایط فنی خودرو بین 10 تا 100 برابر یک خودروی یورو 2 آلایندگی تولید می‌کند.

وی با بیان این‌که در بهترین شرایط فنی آلایندگی خودروی فرسوده 10 برابر خودروی یورو 2 است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که آلایندگی خودروی سواری یورو 4 تنها حدود 50 درصد کمتر از خودروی یورو 2 است.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: بنابراین در شرایط فعلی اولویت اصلی برای کاهش آلایندگی خودروهای سواری، جایگزینی خودروهای فرسوده با خودروهای تازه تولید است.

محبی‌نژاد افزود:‌ جایگزینی یک خودروی فرسوده با خودروی یورو 2 در حال تولید حداقل به میزان 1000 درصد آلایندگی خودرو را کاهش می دهد اما جایگزینی خودرو یورو 4 با خودروی یورو 2 تنها حدود 50 درصد در کاهش آلایندگی نقش دارد.

وی با بیان این‌که از حدود 15 میلیون دستگاه خودروی در حال تردد در کشور حدود نیمی از آن‌ها فرسوده و کاربراتوری است، تصریح کرد: بنابراین امیدواریم که منابع کشور ابتدا در زمینه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده متمرکز و پس از آن برای تولید خودروهای یورو 4 سرمایه‌گذاری شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37252
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه