«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

آلمان، دیزل، فراخوان

وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرد دایملر 60.000 مرسدس دیزلی را به علت دستکاری نرم‌افزاری در سیستم انتشار آلایندگی فراخوانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، وزارت حمل و نقل آلمان اعلام کرد دایملر 60.000 مرسدس دیزلی را به علت دستکاری نرم‌افزاری در سیستم انتشار آلایندگی فراخوانی کرد. بر اساس این فراخوانی بیشترین مدلی که تحت تاثیر قرار گرفت مرسدس GLK 220 مدل 2012 تا 2015 بود.

دایملر این خبر را تایید کرده است و اعلام کرده طبق حکمی که روز جمعه به آنها ابلاغ شده آنها درخواست کردند تا با همکاری در این زمینه حکم پایین‌تری دریافت کنند. از سوی دیگر این وزارت اعلام کرده که قصد دارد این تحقیقات را بر روی دیگر مدل‌ها و خودرو‌ها گسترش دهد. از زمانی که رسوایی دیزل گیت فولکس واگن در سال 2015 مشخص شد حساسیت‌ها در این زمینه بیشتر و انگار این اتفاق در بین دیگر خودروسازان نیز اپیدمی شد.

بر این اساس دایملر 3 میلیون خودرو را برای رفع ایراد، فراخوانی کرد. مرسدس روز شنبه اعلام کرد که در آپریل سال جاری گزارشی مبنی بر ایرادی نرم افزاری در قسمت انتشار گاز‌های گلخانه‌ای دریافت کرده که مربوط به خودرو‌های GLK220 سال‌های 2012 تا 2015 بوده است. این نرم افزار با اجرای یک دستورالعمل خاص عدد انتشار آن را در تست‌ها کمتر از حد واقعی نشان می‌داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178914
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه