میهن صنعت :

آلمان و چین 400 میلیون یورو برای ساخت لکوموتیو در ایران اختصاص دادند

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: مجموع قراردادهای تولید و تامین 50 لکوموتیو دیزل الکتریک و 70 لکوموتیو برقی به ارزش400 میلیون یورو از طریق بانک های آلمانی و چینی فاینانس (تامین مالی) شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، محسن پورسیدآقایی افزود: قرارداد تولید و تامین 50 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک بین شرکت راه آهن، مپنا و زیمنس آلمان و تفاهمنامه ای برای تولید 70 دستگاه لکوموتیو برقی برای راه آهن تهران- مشهد به منظور انتقال فناوری بین ایران و آلمان امضا شد.
زیرساخت راه آهن تهران- مشهد در حال برقی شدن است.
وی افزود: برای ایجاد شبکه قطارهای حومه ای در تهران و تبریز و تامین سیستم سیگنالینگ خطوط سریع السیر و واگن های مسافری با طرف آلمانی گفت و گو د و بر اساس آن یک موافقتنامه عمومی به منظور انتقال فناوری از سوی شرکت زیمنس و تولید محصولات از طریق شرکت های ایرانی- آلمانی در کشور به امضا رسید.
مدیرعامل راه آهن تاکید کرد تامین منابع مالی پروژه ها از طریق فاینانس خواهد بود و اضافه کرد: وزیر اقتصاد آلمان در نشستی پیش از امضای قراردادها، بر حمایت همه جانبه کشور خود از تامین مالی پروژه های ایرانی از سوی بانک های آلمانی و توسعه روابط بین دو کشور تاکید کرد.
پورسیدآقایی گفت: با وجود حرف های تبلیغاتی، کشورهای بزرگ در مقام عمل در ایران قرارداد امضا می کنند.
وی ادامه داد: خوشبختانه پس از برجام کشورهای اروپایی برای سرمایه گذاری و عقد قرارداد با ایران در تلاشند و سعی ما استفاده حداکثری از فرصت است.
به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، از تابستان 94 تاکنون نزدیک به 20 هیات تجاری از آلمان به ایران سفر کرده و مطابق گفته مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، حدود 10 هیات دیگر نیز تا پایان سال میلادی جاری به ایران سفر می کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اواخر بهمن ماه سال 1394 در سفر هیات 60 نفره اقتصادی ایران به ایالت باواریا آلمان گفت،روابط تجاری ایران و آلمان در زمان تحریم به پایین ترین سطح خود رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و 500 میلیون دلار شد.
چهارم مهرماه امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ارزش تجارت خارجی ایران در نیمه نخست امسال به بیش از 42 میلیارد و 14 میلیون دلار رسید و پیشی گرفتن ارزش صادرات بر واردات همچنان ادامه یافت.
آمار تجارت خارجی کشور ما در نیمه نخست امسال از افزایش واردات کالاهای آلمانی حکایت دارد. صادرات آلمان به ایران در این مدت یک میلیارد و 122 میلیون دلار بود که در همسنجی با پارسال 26 درصد افزایش داشت. آلمان پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می رود.
سند همکاری و قرارداد تامین و تولید 50 دستگاه لکوموتیو دیزل الکتریک در ایران با زیمنس آلمان و همچنین مشارکت در ایجاد سیستم حمل و نقل ریلی حومه ای تهران با طرف های آلمانی شامگاه دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون صدراعظم آلمان در وزارت راه و شهرسازی امضا شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=90636
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه