رویترز:

آمریکا خط لوله روسیه را تهدیدی برای امنیت انرژی اروپا دانست

تارنمای خبرگزاری رویترز نوشت: آمریکا برنامه ایجاد خط لوله گاز با نام «جریان شمالی 2» بین روسیه و آلمان را به عنوان یک تهدید برای امنیت انرژی اروپا دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، از رویترز ، کشورهای حوزه بالتیک، لهستان و اوکراین می ترسند که این خط لوله وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش دهد و کاخ کرملین از میلیاردها دلار درآمد مازاد آن برای تقویت نیرو در مرزهای اتحادیه اروپا استفاده کند.
رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا در ملاقات با وزیرخارجه لهستان در ورشو روز شنبه اعلام کرد: آمریکا نیز مانند لهستان مخالف خط لوله جریان شمالی 2 است. ما می دانیم که این مساله امنیت و ثبات تمام منابع انرژی اروپا را تضعیف می کند. مخالفت ما در راستای منافع استراتژیک مشترک مان است.
آمریکا از قبل شرکت های روسی را بخاطر دخالت مسکو در بحران اوکراین و شرکت های خارجی که به اکتشاف انرژی روسیه کمک می کنند یا در این کار سرمایه گذاری می کنند را تحریم کرده است.
لهستان از سال 2004روسیه را به عنوان بزرگترین تهدید بالقوه می بیند، مخصوصا از زمانی که جزیره کریمه همجوار کشور اوکراین در سال 2014 به کشور روسیه الحاق شد.
کشورهای نوردیک در مورد گذشتن خط لوله هایی از زیر منطقه دریای بالتیک نگرانی های خود را ابراز کرده اند.
لهستان که 4 دهه بعد از جنگ جهانی دوم تحت تسلط روسیه بوده است هنوز از روسیه گاز وارد می کند. این کشور که شریک تجاری اش آلمان و متحد امنیتی آن آمریکا است در ماه نوامبر (آبان و آذر) یک توافق بلند مدت را برای خرید گاز طبیعی LNG از آمریکا امضا کرد.
لوله گازی نورد استریم 2 با هدف انتقال 55 میلیارد مترمکعب گاز در سال از روسیه به آلمان از طریق دریای بالتیک طراحی شده است و از سال 2020 اجرایی خواهد شد.
شرکت دولتی گازپروم روسیه بیشترین سهم را در این پروژه دارد،اما شرکت های آلمانی واتریشی OMV، «یونیفر» و «وینترشل»، شرکت فرانسوی «انجی»
 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=145282
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه