میهن صنعت :

آیا ارزانی خودرو در ایران عملی است؟

میهن صنعت :‌ افزایش تولید خودروسازان بر اساس گفته های اخیر وزیر می تواند مشکل افزایش قیمت را تا حدی حل کند چرا که بر اساس نظر نعمت زاده افزایش قیمت ها بر اساس کاهش تولید بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان در خصوص چگونگی افزایش تولید در شرایط فعلی اظهار داشت: افزایش تولید بدون شک تاثیر بسزایی در کاهش قیمت ها خواهد داشت اما در شرایط فعلی این مورد تنها مشروط به ایجاد شرایط برای تولید است چرا که واحدهای خودروسازی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

وی در ادامه افزود: عواملی چون قیمت ارز، تامین مواد اولیه، برنامه ریزی درست و یکنواخت و در عین حال همکاری سیستم بانکی با تولید است که می تواند افزایش تولید را به همراه آورد. باید به این نکته توجه داشت که تولید فرآیندی دستوری نیست و باید بسترها فراهم باشد و در صورت وجود بسترهای مناسب تولیدگران برای افزایش میزان تولیداتشان تلاش خواهند کرد و بسیاری از آنها حاشیه سود کمتر را به داشتن تولید بیشتر ترجیح می دهند.

قربانی همچنین کاهش تولید و ضررهای گسترده واحدهای خودروساز را ضرر بزرگی برای این صنعت دانست و افزود: تسهیل مقررات تولید و پیگیری های وزیر نمی تواند به سرعت جواب دهد و ما حداقل باید چندین ماه فرصت دهیم تا روند طی شده بتواند ما را به جواب مطلوب برساند که این امر با عزم وزیر حتمی است.

قیمت خودرو کاهش نخواهد داشت

به گزارش دنیای صنعت، وی در پاسخ به پرسشی در خصوص قیمت گذاری خودرو و تشکیل نشدن جلسات شورای رقابت نیز اظهار داشت: قیمت خودرو تقریبا به قیمت منطقی خود درحال نزدیک شدن است و تنها برخی محصولات از برخی کارخانجات هستند که ضرر می دهند که در حال حاضر نامی از آنها نمی برم. اما اینکه بازار دارای این توقع است که قیمت ها کاهش یابد این اتفاق نخواهد افتاد و می توان با قاطعیت گفت که قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت و چنانچه چنین اتفاقی افتد به صورت مقطعی خواهد بود.

قربانی در پایان افزود: قیمت خودرو هرگز و با شرایط بازار و آنطور که باید در طی دو سال گذشته با افزایش مواجه نبوده است چراکه ما شاهد افزایش 2.5 برابری قیمت دلار بودیم اما خودرو هرگز دو برابر گران نشده است و چنانچه در شرایط فعلی خودروسازان درست عمل کنند می توانند در بهترین شرایط قیمت را ثابت نگه دارند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26546
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه