میهن صنعت :

ابتکار: اصلاح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده

میهن صنعت : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در جلسه امروز هیئت دولت بخشی از ضوابط از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اصلاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خانم ابتکار در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: بر این اساس سن خودروهای فرسوده 20 سال تایید شد.

وی ادامه داد: براساس این اصلاحیه برای خرید یا واردات خودروهای جدید شاخص های مهمی همچون میزان مصرف کم بنزین باید لحاظ شود.

ابتکار گفت: همچنین دستگاه های دولتی موظف شدند خودروهای فرسوده خود را از رده خارج کنند و اجازه استفاده و فروش این خودروها را نخواهند داشت.

وی با اشاره به نقش خودروهای ایمنی در آلودگی محیط زیست و کاهش ایمنی در جاده ها افزود: امیدواریم خودروسازان و بخش خصوصی در این زمینه برای تحقق اهداف دولت کمک کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین با اشاره به مصوبه دولت دهم در سال 89 برای فروش بخشی از پارک پردیسان نیز گفت: در جلسه امروز این مصوبه نقد و سپس لغو شد بنابراین پارک پردیسان تهران برای عموم مردم و محققان به عنوان یک اکو پارک باقی خواهد ماند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ابتکار ابراز امیدواری کرد مطالعات جامع پارک پردیسان که در مجموع 270 هکتار است تکمیل شود و برای استفاده عمومی و بهره وری محققان به پایان برسد.

وی یکی دیگر از مصوبه امروز هیات دولت را اجازه امضای کنوانسیون می نا ما تا (جیوه) بیان کرد و افزود: با اجازه ای که از دولت گرفته شد امیدواریم بتوانیم این کنوانسیون را که در ژاپن رسمیت پیدا می کند، امضا کنیم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25898
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه