میهن صنعت :

ابهام 8 میلیونی در قیمت برخی از خودروهای داخلی

میهن صنعت : در حالی كه قیمت‌های رسمی انواع محصولات "ام‌وی‌ام" در سامانه رسمی اطلاع‌رسانی قیمت‌ها منتشر شده است، بررسی نرخ محصولات شركت مدیران خودرو نشان‌دهنده وجود اختلاف هشت میلیون تومانی محصولات این شركت نسبت به قیمت‌های رسمی است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، اعضای كمیته قیمت‌گذاری خودرو در جلسه چهارشنبه بیست و پنجم مردادماه امسال با موضوع افزایش پنج درصدی قیمت انواع محصولات ام‌وی‌ام موافقت كردند.

پس از جلسه این كمیته، قیمت انواع محصولات ام‌وی‌ام با احتساب افزایش قیمت صورت گرفته توسط كارشناسان سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان محاسبه شده و با ذكر تاریخ و زمان تصویب افزایش قیمت‌ها (بیست و پنجم مردادماه) برروی سامانه رسمی اطلاع‌رسانی قیمت‌ها (124) منتشر شده است.

در این میان شركت مدیران خودرو حدود سه روز پیش (سیزدهم مهر) قیمت فروش انواع محصولات ام‌وی‌ام را برروی سایتش منتشر كرده كه بر اساس آن، قیمت‌های درج شده، نسبت به قیمت‌های رسمی افزایش نشان می‌دهند؛ افزایش قیمتی كه در مواردی تا هشت میلیون تومان گران‌‌تر از قیمت‌های رسمی منتشر شده در سامانه رسمی اطلاع‌رسانی قیمت‌هاست.

مدیر شبكه نمایندگی‌های شركت مدیران خودرو در گفت‌وگو با ایسنا درباره دلیل افزایش قیمت این محصولات نسبت به نرخ‌های رسمی اظهار كرد:‌ فكر می‌كنم هفته گذشته مجوز افزایش قیمت محصولات ام‌وی‌ام را اخذ كرده‌ایم.

فرزاد صالحی در پاسخ به اینكه چرا این قیمت‌ها با نرخ‌های درج شده برروی سامانه اطلاع‌رسانی 124 متفاوت است، تصریح كرد: شاید قیمت‌های این سایت را به روز نكرده‌اند اما قیمت‌های ما همان نرخ‌‌های رسمی است و بدون مجوز نمی‌توانیم قیمت‌های خود را افزایش دهیم.

در این میان این سوال مطرح است كه آیا در حالی كه حدود یك ماه و نیم پیش قیمت رسمی انواع خودروهای ام‌وی‌ام به طور رسمی افزایش یافته است، در این فاصله زمانی دوباره با افزایش قیمت این محصولات موافقت شده است؟ آن هم در شرایطی كه پس از جلسه قبلی كمیته قیمت‌گذاری خودرو (بیست و پنجم مردادماه) كه در آن با افزایش قیمت محصولات ام‌وی‌ام موافقت شد، این كمیته تنها یك جلسه برگزار كرده كه تاكنون خبری مبنی بر بررسی موضوع افزایش قیمت محصولات شركت مدیران خودرو در آن منتشر نشده است.

از سوی دیگر بر فرض موافقت سازمان‌های مسوول با افزایش مجدد قیمت‌های رسمی محصولات ام‌وی‌ام، تا زمانی كه قیمت‌های جدید برروی سامانه رسمی اعلام قیمت‌ها (124) درج نشده باشد، تولیدكنندگان حتی در صورت اخذ مجوز نیز مجاز به افزایش قیمت‌ها نیستند.

این وضعیت در حالی است كه پیش از این برخی از كارشناسان بر ضرورت افزایش نظارت سازمان‌های مسوول به ویژه سازمان حمایت مصرف‌كنندگان و تولیدكنندگان بر عملكرد خودروسازان برای ممانعت از بروز نوسان در قیمت خودروهای داخلی تاكید داشته و خواستار تشدید نظارت‌ها در این حوزه شده بودند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4461
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه