«میهن صنعت» گزارش می دهد:

اتفاق های عجیب و غریب جام جهانی /بخش سوم

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال است که این روز ها بیشترین اخبار را به خود اختصاص داده و تب فوتبال هر روز بالاتر می برد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حضور ایران در این جام جهانی جذابیت های جام جهانی ۲۰۱۸ را دوچندان کرده و هوادران امیدوارند که رویای شیرین صعود برای اولین مرتبه به حقیقت تبدیل شود.

علاوه بر مسابقات و نتایج آن ها، حواشی و تاریخ این جام نیز از جذابیت های خاص خود برخوردار است.

در این بخش به رویدادهای عجیب جام جهانی از سال ۱۹۳۰ پرداخته شده است.با میهن صنعت همراه شوید.

شیلی 1962

خشن ترین بازی در تاریخ رقابت های جام جهانی بازی ایتالیا-شیلی در جام جهانی 1962 شیلی بود که به جنگ سانتیاگو معروف است.

خبرنگاران ایتالیایی کشور شیلی را کشوری بی سواد و فقیر معرفی کرده بوده اند و خشم مردم شیلی را برانگیخته بودند که در نتیجه منجر جنگ سانتیاگو شد.

  "جورجی فرینی" که از سوی "کن استون" داور انگلیسی مسابقه کارت قرمز گرفته بود به زور توسط پلیس به بیرون از زمین برده شد. در جریان این بازی پلیس مجبور شد سه بار مداخله کند و یک بار هم هر دو تیم را از زمین بیرون کشید.

یکی از دیگر اتفاقات عجیب این رقابت ها مربوط به بازی انگلیس و برزیل بود که یک سگ سیاه وارد زمین بازی شد و به بازیکنان حمله کرد و در نهایت بازیکن پرافتخار انگلیسی، جیمی گریوس موفق به مهار سگ شد!

 

انگلیس 1966

در سال 1966 انگلیس میزبان جام جهانی بود و موفق شد در بازی نهایی با شکست آلمان کاپ قهرمانی را بالا سر ببرد اما اتفاقی عجیب با این جام جهانی همراه شد.

کاپ جام جهانی 1966 پیش از بازی در لندن به سرقت رفت و 7 روز بعد توسط سگی به نام پیکلز پیدا شد. این سگ هنگامی که با صاحبش به پیاده‌روی رفته بود جام را داخل پرچینی پیدا کرد. اینکه جام چطور سر از آنجا درآورده است مشخص نشده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=155553
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه