میهن صنعت :

اتلاف منابع کشور با عدم اهتمام نسبت به خروج خودروهای فرسوده

میهن صنعت : نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نوسازی و خروج خودروهای فرسوده گفت :هر خودرویی عمر مشخصی برای حرکت در چرخه حمل و نقل دارد و اگر بیش از این مورد استفاده قرار گیرد قطعا آسیب های زیست محیطی و اقتصادی زیادی را به کشور وارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» و به نقل از مجله ماشین، حسین طلا با اشاره به اتلاف منابع کشور با عدم نوسازی خودرو های فرسوده ، افزود : خودرویی که عمر مفیدش به اتمام رسیده و فرسوده محسوب می شود در صورت عدم خروج آن از چرخه حرکت ، منابع زیادی از انرژی کشور توسط این خودروها اتلاف خواهد شد ضمن اینکه وجود آنها بر افزایش میزان آلایندگی هوای شهرها نیز تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد : باید ساز و کارها به گونه ای باشد که ورود و خروج خودروها در چرخه حرکت با کمترین هزینه صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات خودروسازان در تولید و لزوم تامین خودروهای جایگزین گفت : در شرایط تحریم و مشکلات و موانع تولید خودروسازان، دولت باید از صنعت خودرو حمایت نماید تا با رشد تولید در شرکتها ، تاخیری در جایگزینی خودروهای فرسوده صورن نگیرد.

نماینده تهران ، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر تبعات عدم خروج خودروهای فرسوده بر جامعه و اقتصاد افزود : باید پیش از درمان و مقابله با تبعات منفی تردد خودروهای فرسوده ها در کشور ، پیشگیری نمود و نسیت به خروج سریعتر این خودروها اقدام کرد.

طلا گفت : باید هزینه ای که تردد خودروهای فرسوده به جهت آلودگی هوا و همچنین استرس هایی که به دلیل خرابی های مدوام و عدم ایمنی آنها بر جامعه تحمیل می شود باید صرف نوسازی خودروها شود و سیاست گذاری ها ، سرمایه گذاری ها در این راستا صورت گیرد.

وی با اشاره به تبعات عرضه سوخت نامناسب و بی کیفیت در افزایش آلودگی هوا گفت : باید همزمان با تولید خودروهای یورو4 و سوخت یورو4 نیز در جایگاهها عرضه شود تا منجر به کاهش آلودگی هوا و افزایش عمر مفید خودروها شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44548
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه