میهن صنعت :

اثبات تخلف در مناقصه پالایشگاه شیراز/ جزئیات جلسه شورای رقابت با قائم مقام وزیر صنعت

میهن صنعت : رئیس شورای رقابت با اشاره به صدرو حکم تخلف در مناقصه پالایشگاه شیراز از جلسه با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در چهارشنبه گذشته خبر داد وگفت:حکم نهایی پرونده تخلف در پالایشگاه شیراز در شورای رقابت مصوب شده است و شاکی پرونده می تواند ادعای

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جمشید پژویان در گفت و گو با خانه ملت درباره آخرین وضعیت پرونده تخلف در پالایشگاه شیراز تصریح کرد:‌ در جریان بررسی این پرنده تشخیص داده شد در دو مواد (ج) و(ه) ماده 45 که در جهت خلاف رقابت است مناقصه در شرایط غیر رقابتی صورت گرفته است.

رئیس شورای رقابت گفت: هم اظهارات گمراه کننده و هم انحصار گرایی در این مناقصه وجود داشته است.

وی با بیان اینکه تخطی از سوی برنده مناقصه صورت گرفت که اظهارات گمراه کننده داشته است، تاکید کرد: ضمن اینکه پالایشگاه در برگزاری مناقصه تبیض قائل شده است.

پژویان با بیان اینکه حکم نهایی پرونده تخلف در پالایشگاه شیراز در شورای رقابت مصوب شده است، ادامه داد: در اینجا شخصی که شاکی بوده و رای به نفع وی صادر شده است می تواند بر اساس مصوبه شورای رقابت به دادگاه ذی صلاح مراجعه  و درخواست خود را طلب کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مناقصه پالایشگاه شیراز باید مجدد برگزاری شود؟ گفت: شورای رقابت در این خصوص رای صادر نکرد اما این که خطا در روند مناقصه صورت گرفته از سوی شورای رقابت تشخیص داده شد و شاکی می تواند ادعای خود را در دادگاه مطرح کند.

جزئیات جلسه شورای رقابت با قائم مقام وزیر صنعت

رئیس شورای رقابت در بخش دیگری از اظهاراتش درباره جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته شورای رقابت گفت: جلسه به دلیل اینکه اعضا به حد نصاب نرسید تشکیل نشد اما جلسه ای با دوست حسینی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم که وی نقطه نظرات وزارت صنعت، معدن و تجارت را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه شورای رقابت درخواست کرد تا برخی موضوعات از سوی وزارت صنعت و خودروسازان شفاف شود، گفت: در مجموع بحث هایی شد که برای کارگروه نتایجی دارد که قابل بحث خواهد بود.

پژویان در ادامه گفت: بحث مذکور درباره شرایط فعلی صنعت خودرو در کشور بود و اینکه آیا پارامترهای دستور العمل قیمت گذاری خودرو تغییر یافته است یا خیر؛ اما به دلیل اینکه اعضای شورای رقابت به حد نصاب نرسید در این خصوص تصمیم گیری نشد.

رئیس شورای رقابت درباره درخواست خودروسازان مبنی بر تعیین تورم بخشی خودرو به صورت 6 ماه یکبار گفت: این درخواست از سوی خودروسازان مطرح شده بود که عمدتا با وزارت صنعت جلساتی داشتیم و این وزاتخانه با قبول اینکه صنعت خودروسازی کشور کارایی لازم را ندارد برنامه ای برای بازگرداندن این صنعت به ریل خود و ایجاد رقابت در بازار خودرو به عنوان هدف عنوان کرد که قرار شد شورای رقابت نیز در این راستا به وزارت صنعت کمک کند.

وی درباره تعرفه  واردات خودرو که قرار بود مورد بحث شورای رقابت و وزارت صنعت باشد گفت: موضوعات مربوط به خودرو مجموعه ای است که باید در شورای رقابت از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد.

بودجه شورای رقابت در حد اداره یک دبستان هم نیست/ لغو دو مصوبه دولت دهم درباره شورای رقابت

پژویان در ادامه مطلب فوق ضمن انتقاد از بودجه شورای رقابت تاکید کرد: با کمال تاسف شورای رقابت همچنان تحت فشار و ظلم قرار دارد به طوری که نه بودجه ای در اختیار این شورا قرار می گیرد و نه امکان اینکه بتواند از نیروهای کارشناسی استفاده کند یعنی به طورکلی دست و پای شورای رقابت کاملا بسته شده و هیچگونه امکانی را دولت در اختیار این شورا قرار نمی گیرد.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بودجه ای که برای شورای رقابت در سال 92 در نظر گرفته شده بود در حد اداره دبستان هم نبود، تصریح کرد: به همین دلیل درخواست ترمیم بودجه و همچنین درخواست استخدام تعدادی کارشناس را داده ایم که دولت گذشته در اواخر روزهای کاری خود با آنها موافقت کرد اما به دلیل لغو برخی مصوبات هیات دولت گذشته از سوی دولت جدید هنوز بودجه این شورا ترمیم نشده است و همچنان مشکلات بسیار جدی در زمینه مالی و کارشناسی داریم.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=26302
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه