میهن صنعت :

اجرای سراسری طرح کد رهگیری معاملات خودرو از دهه فجر

میهن صنعت رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو ، سیر صعودی قیمت خودرو را در روزهای اخیر، ناشی از عدم ساماندهی دلالان و ایجاد فضای واسطه گری در بازار خودرو عنوان کرد و گفت : افزایش دلالی در بازار خودرو ، موجب گرانی خودرو در روزهای اخیر

به گزارش میهن صنعت رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو ، سیر صعودی قیمت خودرو را در روزهای اخیر،  ناشی از عدم ساماندهی دلالان و ایجاد فضای واسطه گری در بازار خودرو عنوان کرد و گفت : افزایش دلالی در  بازار خودرو ، موجب گرانی خودرو در روزهای اخیر شده است.

حسن زمانی افشار افزود : هم اکنون نابسامانی قیمت خودرو در بازار ناشی از وجود فضای دلالی و واسطه گری در بازار خودرو کشور است که متاسفانه فعالیت این قبیل  افراد موجب گرانی خودرو در بازار شده  است.

وی گفت : مشکلی که امروزدر بازار خودرو ایجاد شده ، مطلقا توسط نمایشگاهداران دارای پروانه کسب صورت نگرفته است.

وی با اشاره به عدم تغییر قیمت کف بازار برخی خودروهای داخلی گفت : در روزهای اخیر با توجه به نوسانی قیمتی که در بازار خودروهای داخلی  بوجود آمد اما قیمت برخی خودروها مثل پارس سال از هفته گذشته تغییری نداشته است.

وی گفت : تصمیم گیری در خصوص قیمت کارخانه ای خودروها نیز منوط به  بهبود و کیفیت تولید خودرو خواهد بود و تا کنون قیمت کارخانه ای اغلب خودروها افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در هیچ سالی این فصل از سال قیمت خودرو افزایش نداشته است ، خاطر نشان کرد : هر چند به دلیل بازار دلالی ، قیمت خودرو ،برخلاف سالهای گذشته افزایش قیمتی را تجربه کرده است اما به صورت قانونی و با توجه به تاکید وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، قیمت خودرو تا پایان امسال هیچ گونه افزایش قیمت رسمی را نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو  در ادامه گفتگو با خبر خودرو، ، بخشی از افزایش قیمت خودرو را ناشی ازعدم عرضه خودرو متناسب با نیاز بازار عنوان کرد و گفت : در صورت تعادل میان عرضه و تقاضای  خودرو ، ضمن اینکه این اقدام موجب کوتاه شدن دست دلالان از بازار خودرو می شود بلکه قیمت خودرو نیز سیر نزولی خواهد یافت.

زمانی افشار آینده بازار خودرو را بسته به افزایش عرضه خودرو به بازار دانست و اظهار داشت : در صورتی که در ماههای آینده عرضه خودرو از سوی کارخانجات به بازار افزایش یابد و تعادل لازم در بازار عرضه و تقاضا ایجاد شود قطعا قیمت خودرو در بازار تغییری نخواهد داشت .

وی گفت : در شرایط کنونی به کلیه مشتریان توصیه می شود برای خرید خودرو تنها به نمایشگاه داران و نمایندگی های مجاز و معتبر مراجعه نمایند تا قیمت خودرو در بازار حفظ شود.

 

رئیس اتحادیه کشوری صنف فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو ، در ادامه  با اشاره به اینکه کد رهگیری در راستای شفاف سازی معاملات خودرو طراحی شده است.اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته اجرای طرح کد رهگیری معاملات خودرو از دهه فجر امسال در سرتاسر کشور عملیاتی خواهد شد.

زمانی افشار افزود : این سامانه شرایطی را فراهم خواهد کرد که کلاهبرداران و سوءاستفاده کنندگان از خودرو دیگر جایگاهی در بازار معاملات خودرو نداشته باشند و معاملات به صورت رسمی صورت گیرد

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8509
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه