تهران تعطیل نمی‌شود

اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل از فردا

میهن صنعت : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به وارونگی هوای تهران در روز دوشنبه گفت: از فردا طرح زوج و فرد از جلوی در منازل اجرا می‌شود.

به گزارش میهن صنعت، محمدجواد محمدی‌زاده صبح یکشنبه در حاشیه افتتاح فاز یک سامانه مانیتورینگ مرکز پایش آلودگی هوای تهران در اداره کل محیط زیست تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز و فردا در تهران و در اکثر نقاط کشور پایداری هوا خواهیم داشت.

وی گفت: به همین دلیل قطعاً طرح زوج و فرد از در منازل فردا اجرا می‌شود.
 
معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: اجرای این طرح به این دلیل است از حجم ترافیک کاسته شود و شرایط هوا از ناسالم به هشدار و اضطرار نرسد.
 
محمدی‌زاده تأکید کرد: به دلیل آلودگی هوا قطعاً تهران تعطیل نخواهد شد.
 
محیط زیست فصل الخطاب تصمیم گیری در مورد آلودگی هواست
 
همچنین در این مراسم  معاون عمرانی استانداری تهران محیط زیست را فصل الخطاب تصمیم گیری در خصوص آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: در خصوص تعطیلی و یا اجرای طرح  زوج و فرد در پایتخت از فردا که مجدداً شرایط پایدار بر جو حاکم می شود با سازمان محیط زیست هماهنگ هستیم .
 
محمد رضا محمودی با اشاره به ایستگاههای آن لاین سنجش آلودگی هوا در اداره کل محیط زیست استان تهران افزود: البته  بر اساس اطلاعات این ایستگاهها میزان ریزگردها ربط چندانی به سطح ترافیک مناطق ندارد بنابراین اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل ممکن است نقشی در کاهش آلاینده ها نداشته باشد.
 
به گزارش خبرنگار مهر در آخرین روز از هفته گذشته که شرایط پایدار جوی در پایتخت حاکم بود در حالیکه قائم مقام سازمان محیط زیست گفته بود که باید در این روز  طرح زوج و فرد اجرا شود معاون عمرانی استانداری تهران با بیان اینکه تصمیم گیری در این خصوص ربطی به سازمان محیط زیست ندارد و به عهده کمیته اضطرار آلودگی هواست اجرا ی این طرح را در این روز لغو کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9509
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه