رئیس بنیاد مسکن:

اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی نیازمند تامین منابع مالی است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت اجرای مصوبه مسکن اجتماعی و حمایتی هیات دولت در سال 96 گفت: اجرای این مصوبه نیازمند تامین مالی 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی، یک هزار و 600 میلیارد ریال کمک های بلاعوض و 3 هزار میلیارد ریال مابه التفاوت سود تسهیلات سال اول این مصوبه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علیرضا تابش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: انتظار داریم با تامین منابع مالی مورد نیاز آن اجرای این مصوبه هیات دولت از نیمه نخست امسال اجرایی شود.
وی گفت: برای تامین منابع کمک های بلاعوض تاکنون با رئیس سازمان برنامه و بودجه جلسات زیادی برگزار شده و در نشست با رئیس کل بانک مرکزی در نهایت هفته گذشته دستورالعمل بانک مرکزی به بانک مسکن ابلاغ شد تا زمینه های اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت برای تامین 100 هزار واحد مسکن اجتماعی و حمایتی فراهم شود و اولویت نخست بنیاد مسکن در اجرای این مصوبه، تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است.
رئیس بنیاد مسکن در ادامه یادآورشد: موضوع تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح در سازمان برنامه و بودجه نهایی شده تا منابع مورد نیاز اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی از نیمه نخست سال جاری از محلی تامین شود.
طبق مصوبه سال گذشته هیات دولت برای اجرای این مصوبه 24 میلیارد و 375 هزار ریال تسهیلات بانکی و یک میلیارد و 670 هزار ریال اعتبار بلاعوض اختصاص یابد و ساخت تعداد 10 هزار مسکن حمایتی، خرید 20 هزار مسکن حمایتی و کمک بلاعوض برای خرید 5 هزار واحد مسکن فاقد متقاضی از مهم ترین اولویت های این طرح است.
همچنین در حوزه مسکن اجتماعی قرار است که ساخت 10 هزار مسکن استیجاری و پرداخت 15 هزار تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی عملی شود و پرداخت 15 هزار کمک اجاره بها در شهرهای زیر 500 هزار نفر و 20 هزار در شهرهای بالای 500 هزار نفر از آن جمله است، ضمن این که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی برای 5 هزار واحد مسکن نیز تسهیلات قرالحسنه ودیعه مسکن اختصاص می یابد.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=126139
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه