میهن صنعت :

اجرای واقعی اصل 44 قانون اساسی مشکلات صنعت خودرو را برطرف خواهد کرد

میهن صنعت : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : تحریم اخیر صنعت خودرو مسلما در وضعیت خودروسازان داخلی بی تاثیر نخواهند بود اما با توجه به امکانات و ظرفیت های موجود در کشور قطعا می توان موانع و مشکلات ناشی از آن را برطرف نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جعفر قادری افزود : به جهت ظرفیت ها و توانایی بالایی که در صنعت خودرو و ایران وجود دارد تحریم ها تاثیر چندان جدی را بر صنعت خودرو نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد : البته این مساله ممکن است بر کیفیت خودروها تاثیر بگذارد ولی با توجه به شناختی که از توانمندی و ظرفیت های داخلی کشور وجود دارد بسیار بعید است که تحریم صنعت خودرو مشکل جدی را ایجاد کرده و مساله ساز شود.

وی با اشاره به  اظهار نظراتی در خصوص بازگشت به تکنولوژی های گذشته در شرایط تحریم صنعت خودرو  گفت : مسلما نیازی به بازگشت صنعت خودرو به تکنولوژی های گذشته نیست چرا که هم اکنون در انتقال تکنولوژی راههایی وجود دارد که به راحتی می توان به تولید خودرو با تکنولوژی های موجود ادامه داد .

وی تاکید کرد : امروز امکانات و ظرفیت ها فنی و تکنیکی در اختیار تنها چند کشور نیست بنابراین با ارتباط با برخی از کشورها می توان از ظرفیت های انها استفاده کرد و مشکلات موجود بر مسیر تولید را حل نمود.

وی تصریح کرد : البته شاید هزینه تولید نسبت به گذشته گران تر تمام شود اما می توان با تمام ایرادات و اشکالاتی که وجود دارد مشکل تولید خودرو را برطرف کرد و به نظر نمی رسد که تحریم صنعت خودرو مشکل جدی و بازدارنده ای را ایجاد کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با توجه به مشکلات نقدینگی صنعت خودرو گفت : در صورتی که برخی مباحث مدیریتی در صنعت خودرو حل شود صنعت خودرو بدون آنکه نیازی به منابع مالی ویژه ای  داشته باشد می تواند با با استفاده از ظرفیتهای پیش فروش  وهمچنین تامین منابع مالی از بخش خصوصی مشکلات کنونی را حل نماید.

به گزارش خبرخودرو قادری افزود : متاسفانه امروز افرادی در حوزه صنعت خودرو وارد شدند که جایگاه مناسبی را برای عنوانین موجود ندارند بنابراین چنانچه این مسائل برطرف شود بسیاری از موانع و مشکلات موجود قابل حل است.

وی تاکید کرد : در صورتی که اصل 44 قانون اساسی به شکل واقعی در صنعت خودرو اجرا شود بسیاری از مشکلات کنونی خودروسازان برطرف خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=21656
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه