مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم:

اجلاس جاده ابریشم صنعت گردشگری و اقتصادی را رونق می‌دهد

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم گفت: با برگزاری اجلاس جاده ابریشم راه ارتباطات با شهرهای جهان تسهیل یافته و منجر به توسعه صنعت گردشگری و اقتصادی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هومن باباپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم، با رویکرد اقتصادی، ‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود، اظهار کرد: موضوع اقتصاد رابطه تنگاتنگی با گردشگری دارد و از آنجایی که قزوین از ظرفیت‌های مختلفی برخوردار است می‌توان رونق اقتصادی و صنعت گردشگری را توسعه داد.

وی بیان کرد: قزوین از ظرفیت‌های کشاورزی، آثار تاریخی، مناظر طبیعی، فرهنگی و صنعتی برخوردار است که باید به درستی به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود تا بتوانیم این شهر را رونق دهیم.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با اشاره به اینکه قزوین قطب صنعتی کشور در ایران است، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های این شهر می‌توان ورود سرمایه‌گذاران را برای توسعه اقتصادی جذب کرد.

باباپور بیان کرد: ‌ با برگزاری اجلاس جاده ابریشم راه ارتباطات با شهرهای جهان تسهیل یافته و منجر به توسعه صنعت گردشگری و اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه قزوین نزدیک پایتخت و از آب و هوای مطلوبی برخوردارست، مطرح کرد: این شهر طبیعتی دارد که در کشور بی‌نظیر و شاهراه ارتباطی از شرق به غرب و از جنوب به شمال است که می‌توان با معرفی ظرفیت‌های موجود شهر، مورد مقصد گردشگران باشد.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم با اشاره به اینکه سنگاپور 98 درصد تولید ناخالص کشور از محل گردشگری است، تشریح کرد: ‌قزوین با جذابیت گردشگری تاریخی، طبیعی، اسلامی و فرهنگی می‌تواند همانند این شهر درآمد گردشگری کسب کند.

باباپور گفت: اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم، اتصال‌کننده فرهنگ‌های شهرها است و می‌توانند از آداب و رسوم یکدیگر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: کار سختی بود که بتوانیم اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم را در قزوین برگزار کنیم زیرا رقابت سختی بین شهرهای ایران وجود داشت که قزوین با توجه به ظرفیت‌هایی که داشت، میزبان این اجلاس باشد.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم افزود: اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم امروز سیزدهم شهریورماه سال جاری به مدت دو روز در شبستان امام علی(ع) مسجد النبی(ص) برگزار می‌شود.

* از تمبر یادبود اجلاس جاده ابریشم رونمایی می‌شود

باباپور عنوان کرد: در این اجلاس برنامه‌های مختلفی با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود که سخنرانی مسؤولان خارجی، کشوری و استانی از جمله آن‌ها است.

وی بیان کرد: سخنرانی دکتر کوآک رئیس سازمان شهروندان جهانی WCO، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، دکتر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و سفیر چین از جمله سخنرانان این مراسم است.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم ادامه داد: بعدازظهر نیز چهار پنل با عنوان‌های مختلف مانند جاده ابریشم چگونه می‌تواند موجب پیشرفت شهر من و شهرهای جاده ابریشم چگونه می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، برگزار می‌شود.

باباپور گفت: در روز نخست اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم، از تمبر یادبود اجلاس جاده ابریشم رونمایی می‌شود.

وی بیان کرد: در روز دوم اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم، یکشنبه چهاردهم شهریورماه سال جاری نیز نصرتی شهردار قزوین، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌ فقیه و امام جمعه قزوین، همتی استاندار قزوین، احمدعلی رئیس بازرسی شورای شهر منچستر و جان‌سیک اوم از دانشگاه سوگانگ کره به سخنرانی می‌پردازند.

مدیر اجرایی اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم افزود: بعد ازظهر این اجلاس نیز از مسائل مطرح شده نتیجه‌گیری و در پایان بیانیه اجلاس فوق قرائت می‌شود و شهردار قزوین پرچم برگزاری اجلاس در 2017 را نیز به مسؤول مربوطه تحویل می‌دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=88534
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه