هوای پایتخت در آستانه هشدار؛

احتمال اجرای زوج و فرد از درب منزل

میهن صنعت : هوای تهران با افزایش ذرات معلق كمتر از دوو نیم میكرون در شرایط هشدار قرار گرفته است این درحالی است که مسئولان شهرداری درخواست برگزاری كمیته اضطرار كردند و مدیركل محیط زیست تهران نیز اعلام کرده احتمال برگزاری كمیته اضطرار آلودگی هوای تهران وجود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صبح سه شنبه دکتر یوسف رشیدی مدیرکل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام كرد: شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با قرار گرفتن روی عدد 143 هوای پایتخت را تا آستانه هشدار برده است كه این شاخص نسبت به روز گذشته که روی عدد 118 ایستاده بود افزایش 25 واحدی نشان می دهد و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری شرایط جوی در بیشتر نقاط کشور طی سه روز آینده و انباشت آلاینده ها در شهرهای صنعتی پرجمعیت پیش بینی می شود روند افزایش آلاینده ها در پایتخت ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش مسولان حوزه محیط زیست و آلودگی هوای شهرداری تهران با توجه به نشانه های افزایش آلودگی هوا اعلام كردند باید جلسه كمیته اضطرار برگزار شود. در همین رابطه حسن كریمی معاون استاندار تهران در گفتگو با مهر گفت: باید محیط زیست تهران رسما درخواست برگزاری كمیته را ارسال كند تا جلسه تشكیل شود.

محمد هادی حیدرزاده مدیركل محیط زیست استان تهران هم در پاسخ به گفته های مسئولان شهری به مهر گفت: تا ساعت 13 منتظر آخرین گزارش هواشناسی و كنترل كیفیت هوای تهران هستیم. البته دولت موافق تعطیلی مدارس نیست ولی احتمال دارد طرح زوج و فرد از درب منزل و لغو فروش طرح ترافیك روزانه مصوب شود. با این حال بعد از ساعت 13 تصمیم گیری خواهد شد كه آیا فردا یا امروز عصر جلسه كمیته اضطرار برگزار می شود یا خیر.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32387
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه