میهن صنعت :

احتمال افزایش قیمت پراید به 30 میلیون تومان

میهن صنعت : دبیر انجمن خودروسازان از زیان 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال 91 خبر داد و گفت: ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان در یکسال گذشته ضرر و زیان کردند؛ بنابراین هم‌اکنون زمان رونق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت بخش با ابراز نارضایتی از سردرگمی مردم و تولیدکنندگان در بازار خودرو گفت: غیر شفاف بودن و کارشناسی نبودن تصمیمات در بازار خودرو، بیش از این به صلاح نیست.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: قیمت‌هایی که در اسفند 90 برای خودرو تعیین کردند، موجب ضرر و زیان 4 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان شده است، به این معنا که ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند.

این در حالی است که چند ماهی است که شورای رقابت نیز به بهانه تعیین فرمول قیمتگذاری خودرو، سبب شده تا خرید و فروش در بازار صورت نگیرد و تولید نیز در سردرگمی به سر ببرد.

وی تصریح کرد: بارها به مسوولان تذکر داده بودیم که اگر ضرر و زیان خودروسازان جبران نشود، آنها ورشکست خواهند شد؛ همانطور که هم‌اکنون 30 درصد قطعه سازان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان ورشکست شده‌اند و همین امر، کاهش قطعه‌رسانی به خطوط تولید خودرو را در پی داشته و در نهایت، تولید خودرو کاهش یافته است.

به اعتقاد نعمت بخش، چنانچه تولید خودرو متوقف شده و یا کاهش شدیدی یابد، باز هم با برهم خوردن عرضه و تقاضا، پراید 17 میلیون تومانی که مردم به قیمت آن معترض هستند، به بالای 30 میلیون تومان خواهد رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=17112
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه