میهن صنعت :

احتمال تعیین دستورالعمل قیمت خودرو در جلسه فردای شورای رقابت/نصب ایربگ ۲ماهه ممکن نیست

میهن صنعت : دبیر انجمن قطعه‌سازان از احتمال تعیین دستور العمل قیمت گذاری خودرو در جلسه فردای شورای رقابت خبرداد و گفت: به ما قطعات بدهند یک ماهه تمام خودروها را به ایربگ مجهز می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ساسان قربانی با بیان اینکه در هفته گذشته قطعه سازان تمام مستندات مورد نیاز شورای رقابت را برای تعیین دستور العمل نهایی قیمت گذاری خودرو به این شورا ارسال نمود‌ه‌اند، اظهار داشت: البته فقط یک گزارش در خصوص میزان ارزبری قطعات خودرو باقی مانده که قرار است آن را نیز به این شورا ارائه نماییم. 

وی با اشاره به اینکه با توجه به دریافت مستندات لازم خودروسازان در تعیین قیمت خودرو احتمالاً در جلسه فردای شورای رقابت  دستور العمل قیمت‌گذاری جدید خودرو تعیین خواهد شد، افزود: در حال حاضر صنعت خودروسازی با مشکلات بسیاری همراه است که بلاتکلیفی تعیین قیمت‌ها نیز بر افزایش آنها تاثیر زیادی گذشته است چرا که مردم از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون رغبتی به خرید خودرو  نداشته و منتظر کاهش قیمت‌ها هستند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان  اضافه کرد: هم‌اکنون حجم تولید خودروسازان کاهش یافته و با عدم شماره گذاری خودروهای تولیدی میزان ضرردهی این صنعت بیش از پیش شده است. 

قربانی در ادامه به فرصت دو ماهه دولت به خودروسازان برای نصب ایربگ اشاره کرده و به تسنیم گفت: هر بار گلایه‌های خود را از نبود قطعات برای تولید ایربگ به مراجع مربوطه ارسال نموده ایم اما هنوز به نتایج مثبتی دست نیافته و هر روز ما را برای نصب این قطعه در فشار قرار می‌دهند. 

وی ضمن تاکید بر اینکه برای تولید ایربگ مواد و قطعات وارداتی لازم است که به دلیل عدم وجود ارز مناسب خودروسازان قادر به واردات آن نیستند، افزود: به ما قطعات بدهند یک ماهه تمام خودروها را به ایربگ مجهز می‌کنیم. 

دبیر انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه در حال حاضر به واسطه تحریم ها و عدم اختصاص  ارز مناسب  به تامین قطعات خودرو حجم زیادی از خوردوهای داخلی ناقص است و روند تکمیل شدن را طی نکرده اند، تصریح کرد: دو ماه فرصت برای نصب ایربگ بدون اختصاص ارز و بهینه سازی شرایط ورود مواد اولیه قطعات خودرو به هیج عنوان قابل اجرا نیست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=16184
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه