میهن صنعت :

احتمال حذف سهمیه بندی بنزین از ابتدای سال آینده

میهن صنعت : عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : تاکنون هیچ گزینه ای برای حل تامین کسری بودجه هدفمندسازی یارانه ها قطعی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : تاکنون هیچ گزینه ای برای حل تامین کسری بودجه هدفمندسازی یارانه ها قطعی نشده است.

جعفر قادری، افزایش منابع درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و کاهش مصارف درآمد حاصل از اجرای این قانون را راهکار حل این مشکل خواند و گفت : البته در بحث افزایش منابع راه حل های مختلفی مطرح است.

وی تصریح کرد : افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف سهمیه بندی بنزین از گزینه های دولت برای افزایش درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه است اما تاکنون هیچ یک از راهکارها قطعی نشده است و مستلزم بررسی بیشتری است تا آثار و پیامدهای کمتری را به همراه داشته باشد.

وی حذف برخی دهک های درآمدی را از راهکارهای کاهش مصارف درآمد هدفمندی اعلام کرد و افزود : دولت و مجلس باید برای حل کسری بودجه هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه ۹۳ راه حلی بیابد.

وی با توجه به عدم افزایش قیمت حامل های انرژی توسط دولت گفت  : دولت معتقد است اعمال مصوبه افزايش 38 درصدي حامل‌هاي انرژي براي تامين کسري بودجه موجب تشديد تورم مي شود در حالي که اولويت دولت کاهش تورم است.

وی در ادامه گفتگو با  خبر خودرو افزود : استدلال دولت این است که در چند ماه باقی مانده تا پایان سال اگر بخواهد شوکی را وارد کند و در ابتدای سال هم شوک بعدی وارد شود این اقدام توجیه پذیر نخواهد بود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ یک از گزینه های  افزایش قیمت حامل ها ، حذف سهمیه بندی بنزین و یا حذف برخی از دهک های درآمدی تا پایان امسال اجرایی نمی شود تاکید کرد : هر کدام  از راهکار در صورت توافق دولت و مجلس در سال آینده اجرایی خواهند شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33898
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه