میهن صنعت :

احتمال پرداخت یک نوبت یارانه کامل به مطبوعات در آستانه انتخابات

میهن صنعت : رئیس شرکت تعاونی مطبوعاتی کشور از موافقت وزیر ارشاد با پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی برای پرداخت یک نوبت یارانه کامل 3 ماه به مطبوعات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی‌ اکبر بهبهانی رئیس شرکت تعاونی مطبوعاتی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ملاقات اخیر اعضای هیئت مدیره این شرکت تعاونی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع مشکلاتی که مطبوعات این روزها با آن دست به گریبان هستند، گفت: شبِ بعد از آن جلسه، آقای لاریجانی با آقای حسینی وزیر ارشاد تماس گرفت و وزیر ارشاد هم وعده داد که حداقل یک یارانه کامل سه ماهه به مطبوعات داده شود.

وی افزود: با توجه به کسری بودجه امسال، ما به این خاطر به مجلس و رئیس محترم آن پناه بردیم تا از مطبوعات در این شرایط حساس دفاع کنیم.

رئیس شرکت تعاونی مطبوعاتی کشور اضافه کرد: بر اساس گفته‌های شخص وزیر ارشاد در برنامه رسانه‌های قرآنی و دیجیتالی که در برج آزادی برگزار شد، اوایل خریاد یک نوبت یارانه کامل به مطبوعات پرداخت خواهد شد. آقای حسینی گفت که اگر هم تا الان یارانه مطبوعات، کم بوده، به خاطر کمبود بودجه بوده ولی سه ماهه اول سال 92 را به نرخ سه ماهه اول سال 91، در اوایل خرداد پرداخت می‌کنیم.

بهبهانی ادامه داد: در سال گذشته از چهار نوبت پرداخت یارانه، دو نوبت داده شد و این در حالی است که هزینه مطبوعات، حقوق پرسنل و قیمت کاغذ چندین برابر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: ارشاد یارانه می‌دهد اما سابق 400 نشریه بود اما الان 5000 نشریه است و یارانه هم، همان مقدار قبلی است.

رئیس شرکت تعاونی مطبوعاتی کشور گفت: ضرورت دارد هم آقای رئیس جمهور هم رئیس محترم مجلس و هم نمایندگان در بحث بودجه مجلس، بحث مطبوعات را جدی‌تر ببینند.

چندی پیش سیدمحمد حسینی در نشست خبری نمایشگاه «ره توشه» به پرداخت تنها 60 درصد یارانه سال گذشته به مطبوعات اذعان کرده و درباره دلیل آن هم گفته بود: این مسئله به آن خاطر بود که اعتبار مربوط به این بخش به صورت 100 درصدی تخصیص نیافت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18386
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه