میهن صنعت :

احداث ۲۷۰کیلومتر خط لوله صادرات گاز ایران به عراق

میهن صنعت : عملیات احداث 270 کیلومتر خط لوله صادراتی گاز به عراق به منظور صادرات روزانه 25 میلیون متر مکعب گاز به زودی توسط پیمانکاران ایرانی اجرایی می شود.

به گزارش میهن صنعت ایران به زودی قرار داد احداث خط لوله صادرات گاز به عراق را نهایی و عملیات احداث این خط لوله آغاز خواهد شد. به طوری که پس از احداث این خط لوله تا کمتر از یک سال آینده روزانه 20 تا 25 میلیون متر مکعب گاز از طریق مرز ایلام به نیروگاه المنصوره و بغداد صادر خواهد شد.

این خط لوله 42 اینچی که انشعابی است از خط ششم سراسری قرار است گاز فازهای پارس جنوبی را پس از گذشت 270 کیلومتر به عراق ارسال کند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران مقرر شده تا پیمانکاران ایرانی کار احداث این خط لوله را انجام دهند تا هر چه زودتر و در سال 2013 میلادی صادرات گاز به عراق آغاز شود.

همچنین مقرر شده است تا پس از احداث این خط و انتقال گاز به عراق پیمانکاران ایرانی کار انشعاب و گاز رسانی به شهرها و روستاهایی که در طول مسیر این خط لوله قرار گرفته اند را نیز انجام دهند.

بر اساس این گزارش همانگونه که بارها اعلام شده است ایران قصد دارد پس از ارسال گاز به عراق گاز خود را از طریق خاک سوریه به لبنان و دریای مدیترانه و از آنجا به اروپا ارسال کند که برای احداث این خط وصادرات گاز به اروپا 15 میلیارد دلار هزینه برآورد شده است.منبع:فارس

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8287
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه