میهن صنعت:

اخبار ضد و نقیض درمورد طرح توسعه فاز دوم یادآوران

مجری طرح توسعه میدان یادآوران درحالی از ادامه مذاکرات با چینی‌ها درمورد فاز دوم طرح توسعه این میدان خبر می‌دهد که اوایل سال مسئولان ذیربط از قطعی شدن فعالیت پیمانکار چینی در این فاز خبر داده بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اواخر اردیبشهت‌ماه سال جاری  وزیر نفت از واگذاری توسعه فاز دوم میادین نفتی آزادگان شمالی و یادآوران به دو شرکت چینی ساینوپک و سی. ان. پی. سی در قالب قرارداد اولیه (بیع متقابل) خبر داد. زنگنه با اشاره به آمادگی ایران برای مذاکره همه جانبه با شرکت‌های چینی در چارچوب مورد پذیرش ایران درباره این که این که آیا توسعه فاز دوم میدان میدانهای آزادگان شمالی و یادآوران درقالب مدل جدید قراردادهای نفتی به شرکتهای چینی سپرده می شود، اظهار کرده بود توسعه فاز دوم این میدان‌ها در قالب فرم قراردادی که امضا شده است، خواهد بود، در واقع ادامه همان قرارداد اولیه است.

در همین راستا سوم مردادماه ۱۳۹۵، پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت خبری مبنی بر اینکه مقرر است شرکت چینی سینوپک، فاز دوم طرح توسعه میدان یادآوران را عهده دار شود را به نقل از هادی نظرپور، مجری طرح توسعه میدان یادآوران منتشر کرده بود.

با وجود انتشار اخبار مذکور، نظرپور امروز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد مذاکرات طرح توسعه فاز دوم میدان یادآوران با شرکت چینی سینوپک هنوز نهایی نشده است و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه زمان قطعی به نتیجه رسیدن مذاکرات مشخص نیست، افزود:امیدواریم  مذاکرات سه تا چهار ماه دیگر به نتیجه برسد.

مجری طرح توسعه میدان یادآوران درمورد اخباری که در سایر رسانه‌ها منتشر شده توضیح داد: این برداشت اشتباه خبرنگار بوده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=96160
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه