میهن صنعت :

اختصاص 40 هزار ميليارد تومان براي حوزه توليد

حدود 700 واحد صنعتی و معدنی بزرگ در سال های اخیر با حدود 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شده است. وی گفت: ایجاد 11 هزار واحد صنعتی و معدنی با 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز از دیگر دستاوردهاست.


وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:حدود 40 هزار میلیارد تومان منابع جدید به حوزه تولید تزریق می کنیم.
مهدی غضنفری با حضور در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در گزارشی از عملکرد این وزارتخانه به سرمایه گذاری های انجام شده در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: حدود 700 واحد صنعتی و معدنی بزرگ در سال های اخیر با حدود 35 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شده است.
وی گفت: ایجاد 11 هزار واحد صنعتی و معدنی با 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیز از دیگر دستاوردهاست.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین 12 هزار بنگاه کوچک با 4 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد شده است.
غضنفری با بیان اینکه سال تولید ملی ، دوره زمانی خاص و نیازمند مراقبت های ویژه است، گفت: 10 برنامه کاری در سال 91 در نظر گرفته ایم که شامل 4 برنامه کاری در حوزه رونق تولید، 4 برنامه کاری درحوزه ارتقا کیفیت و 2 برنامه کاری درباره اصلاح الگوی مصرف است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاه کلید این برنامه ها تکمیل طرح های نیمه تمام است که منابع مالی ان را نیز در نظر گرفته ایم.
 
غضنفری افزود: امسال به جزو منابع معمول بانکی، 22 هزار میلیارد تومان منابع جدید برای تکمیل طرح های نیمه تمام منظور شده است و 18 هزار میلیارد تومان برای مرحله سرمایه در گردش در نظر گرفته ایم و در مجموع حدود 40 هزار میلیارد تومان منابع جدید به حوزه تولید تزریق می کنیم.
وی درباره قیمت ها و کنترل بازار گفت: برای دیدگاههای علما و مراجع و نمایندگان مجلس حساس هستیم و تذکرات انان را پیگیری می کنیم و کارهای بسیا زیادی برای مراقبت از بازار انجام شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بازار می توانیم از طریق تعزیرات و دیگر کنترل ها مراقبت کنیم که گران فروشی کنترل شود اما موضوع گرانی که نتیجه تحولات
متغیرهای اقتصاد کلان است، کنترل ان در بازار تقریبا غیر ممکن است و باید با توسعه تولید و اقتصاد کشور کنترل شود.
غضنفری در این حال گفت: اما هیچکدام از اینها برای اینکه خدمتگزاران مردم درحوزه تنظیم بازار کار را رها کنند ، دلیل و بهانه نیست.
وزیرصنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: مدیریت بازار را با اولویت مواد غذایی ادامه می دهیم و از دوستان خواهش می کنم اظهارنظرهایشان کنترل شود.
غضنفری درباره بازنشستگان ذوب اهن هم گفت: مشکل بازنشستگان ذوب اهن اصفهان حل می شود و با راهکار مجلس کار را ادامه می دهیم.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=1329
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه