میهن صنعت :

اخم بازار روسیه به روی خودروسازان خارجی

میهن صنعت : یک مجله صنعتی آلمانی از کاهش تولید خودروی فولکس واگن در کارخانه کالوگای روسیه به دنبال نزول ارزش روبل و کاهش حقوق واقعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، "اتوموبیل وویچه" بدون اشاره به منبع خود نوشت فولکس واگن قصد دارد تولید در کالوگا را به 120 هزار دستگاه در سال جاری در مقایسه با 150 هزار دستگاه برنامه ریزی اولیه خود کاهش دهد.

 

کارخانه کالوگای فولکس واگن مدل‌های پولو و تیگوآن و همچنین اسکودا فابیا و اوکتاویا را تولید می‌کند.

 

سخنگوی فولکس واگن حاضر به اظهارنظر در مورد گزارش این مجله نشد اما عنوان کرد این شرکت حجم تولیدش در کالوگا را به دلیل وضعیت اقتصادی حال حاضر به طور موقت کاهش خواهد داد و تعطیلی 10 روزه در هشتم سپتامبر آغاز می‌شود.

 

"اتوموبیل وویچه" همچنین اظهارات یکی از اعضای هیات مدیره اوپل را منعکس کرد که در مورد وضعیت روسیه که یکی از بازارهای بازارهای اروپایی این شرکت است، ابراز نگرانی کرده بود.

 

از سوی دیگر تامین کنندگان قطعات شاهد کاهش سفارش بوده و اقدام به توقف طرحهای سرمایه گذاری خود در روسیه را کرده اند.

 

خودروسازان اروپایی از اواسط دهه 2000 دست کم پنج میلیارد دلار برای ساخت کارخانه در روسیه هزینه کرده اند. دولت روسیه با افزایش تعرفه‌های واردات خودرو و کاهش تعرفه‌های قطعات این روند را مورد تشویق قرار داده است.

 

در حالیکه پیش از این انتظار می‌رفت روسیه از آلمان به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا سبقت بگیرد و خودروسازان غربی به این امید سرمایه گذاری بالایی در روسیه کرده بودند اما اکنون تولیدشان را کاهش داده و پیش بینی‌هایشان را پایین‌تر آورده اند.

 

بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر فولکس واگن، خودروساز آمریکایی فورد موتور، رنوی فرانسه، تویوتا موتور ژاپن و هیوندای موتور کره جنوبی از جمله شرکت‌هایی هستند که در روسیه خودرو تولید می‌کنند.

 

آوتوواز که بزرگ‌ترین خودروساز روسیه است، ماه گذشته اعلام کرد تولید لادا را به دلیل رکود بازار این کشور در ماه‌های آتی کاهش خواهد داد.

 

شرکت آمریکایی جنرال موتورز نیز اخیرا اعلام کرد به دلیل رکود بازار خودرو، زمان بندی توسعه کارخانه روسی خود در نزدیک سن پترزبورگ را بازبینی خواهد کرد و از کاهش تولید به چهار روز در ماه در ماه‌های اوت و سپتامبر و افزایش به هشت روز در اکتبر خبر داد.

 

به گزارش ایسنا فروش خودرو در روسیه امسال به دلیل کندی رشد اقتصادی که تمایل مردم را به خرید کاهش داده، دچار افت شده است. تحریم‌های غربی سر بحران اوکراین نیز قدرت خرید مردم را تحت فشار بیشتری قرار داده است.

 

تنش میان روسیه و اوکراین اعمال تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه این کشور را به دنبال داشته است و منجر به کاهش ارزش روبل و قرار گرفتن اقتصاد در آستانه رکود شده است

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=57832
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه