«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند صعودی قیمت نفت در روز سه شنبه

بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال بازگشت دونالد ترامپ از بیمارستان به کاخ سفید و وقوع طوفانی دیگر در خلیج مکزیک افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز سه شنبه به دنبال بازگشت دونالد ترامپ از بیمارستان به کاخ سفید و وقوع طوفانی دیگر در خلیج مکزیک افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت در روز جمعه در پی انتشار خبر مبتلا شدن به شدت کاهش داشت و در روز گذشته به علت اعلام وضعیت بیماری ترامپ و بازگشت وی از بیمارستان و احتمال توافق بر سر بسته محرک اقتصادی رشد حدود 5 درصدی را تجربه کرد 

شاخص نفت برنت با افزایش 21 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 41 دلار 50 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 24 سنت معادل 0.6 درصد رشد داشته و به 39 دلار 46 سنت در هر بشکه رسید.

گسترش اعتراض کارگران در نروژ و در نتیجه تعطیلی 6 میدان نفتی و گاز به همراه تخلیه پلتفرم های نفتی خلیج مکزیک پیش از طوفان گرمسیری دلتا از عوامل افزایش قیمت و تقویت بازار نفت تلقی می شود.اعتصاب کارگران در نروژ می تواند حدود 330 هزار بشکه در روز را تحت تاثیر قرار دهد.از طرفی دیگر، امیدها برای توافق بر سر بسته محرک اقتصادی به دنبال اظهارات نانسی پلوسی و استیو منوچین در روز دوشنبه افزایش پیدا کرده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند که ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به 2 اکتبر به میزان 400 هزار بشکه افزایش پیدا کند در حالی که میزان ذخایر بنزین این کشور به میزان 900 هزار بشکه کاهش داشته باشد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=202084
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه