«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند نزولی قیمت نفت در روز شنبه

بهای نفت اندکی تغییر کرد اما به دنبال افزایش ذخایر نفت و همچنین نگرانی هایی در خصوص احیای اقتصاد جهانی پس از پاندمی کرونا روند نزولی خود را برای دومین هفته متوالی حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت اندکی تغییر کرد اما به دنبال افزایش ذخایر نفت و همچنین نگرانی هایی در خصوص احیای اقتصاد جهانی پس از پاندمی کرونا روند نزولی خود را برای دومین هفته متوالی حفظ کرد.

 نفت برنت و نفت خام آمریکا در هفته گذشته به دلیل نشانه هایی از عدم افزایش تقاضای جهانی 6 درصد افت را تجربه کردند.عربستان سعودی و کویت قیمت نفت خود را برای فروش در آسیا کاهش داده و از طرفی دیگر ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت.

شاخص نفت برنت با کاهش 23 سنت به ازای هر بشکه نفت 39 دلار 83 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت 3 سنت رشد داشته و به 37 دلار 33 سنت در هر بشکه رسید.

شیوع کرونا ویروس در چندین کشور مانند هند افزایش داشته است.وزارت بهداشت این کشور در روز گذشته اعلام کرد که 96,551 مورد جدید به این بیماری مبتلا شده اند و در مجموع به 4.5 میلیون نفر رسیده است.

ذخایر نفت آمریکا به میزان 2 میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است و پالایشگاه های خلیج مکزیک پس از تعطیلی موقت به دلیل طوفان تولیدات خود را به تدریج از سر گرفتند. معامله گران در حال رزرو تانکرها برای ذخیره نفت و گاز هستند که خود نشانه ای از رشد ذخایر است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=200694
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه