«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

ادامه روند نزولی قیمت نفت

بهای نفت در پی آماده شدن تاسیسات تگزاس برای از سرگیری تولیدات نفت و گاز بعد از تعطیلی به دلیل یخ زدگی و قطع برق برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در پی آماده شدن تاسیسات تگزاس برای از سرگیری تولیدات نفت و گاز بعد از تعطیلی به دلیل یخ زدگی و قطع برق برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

شاخص نفت برنت با کاهش یک دلار و دو سنت معادل 1.6 درصد به ازای هر بشکه نفت 62 دلار 91 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار 28 سنت معادل 2.1 درصد افت داشته و به 59 دلار 24 سنت در هر بشکه رسید. دو شاخص برنت و دبلیو تی ای در هفته گذشته به ترتیب 0.5 رشد و 0.7 درصد افت را ثبت کردند.

سرما و یخ زدگی در تگزاس و ایالت پلین منجر به محدودیت عرضه 4 میلیون بشکه نفت در روز و همچنین 21 میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی شده است. با تئجه به گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شمار دکل های حفاری آمریکا برای نخستین بار از نوامبر کاهش داشته است.

پالایشگاه های تگزاس حدود یک پنجم پالایش نفت کشور را به دلیل قطع برق و یخ زدگی متوقف کرده اند و در حالی که شرکت ها پیش بینی می کردند که در روز جمعه برای از سرگیری تولیدات خود آماده شوند. بهای نفت علیرغم کاهش ذخایر نفت آمریکا به میزان 7.3 میلیون بشکه افت داشته است.

بنا به گفته ی یک تحلیلگر بازار نفت، آغاز واکسیناسیون، تلاش های عربستان و اعضای اوپک پلاس، یخ زدگی در تگزاس منجر به تقویت قیمت نفت طی هفته های گذشته شد. آمریکا در روز پنجشنبه اعلام کرد که آمادگی لازم برای بازگشت به مذاکرات هسته ای ایران را در سال 2015 دارد و در حالی که تحلیلگران انتظار لغو تحریم های علیه ایران را نداشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=207842
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه