میهن صنعت:

ارائه روشی نوین برای کاهش دوبرابری مصرف سوخت

میهن صنعت: دانشمندان یک روش جدید متحول کننده ارائه داده اند که تا دو برابر موجب کاهش مصرف سوخت در اتومبیلها و هواپیماهای تشنه انرژی امروز شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، کن نیتاه از دانشکده علم و مهندسی دانشگاه واسیدا در ژاپن یک قانون سوخت جامع کشف کرده اند که می تواند بالاترین سطح مصرف بهینه سوخت را برای موتور ایجاد کند. این قانون می تواند برای موتورهای مستقل دوبرابر یا بیشتر راندمان حرارتی ایجاد کند که این میزان بستگی به اندازه موتورها دارد.

اگر موتورهایی که از این قانون استفاده می کنند به صورت عملی مورد استفاده قرار بگیرند می توانند مشکلات انرژی و مشکلات زیست محیطی امروز حل خواهند شد.

این قانون جدید توسط کن نیتاه محقق ژاپنی دانشگاه واسیدا از طریق ارائه نظریه جدید دینامیک شاره های حرارتی، آزمایش فکری، شبیه سازی با ابر رایانه و آزمایش جریان هوای پر سرعت تدوین شده است.

هزینه استفاده از این روش از باطریها کمتر است و همچنین این روش می تواند صدا را کاهش داده و به صورت بالقوه نیاز به مکانیسمهای خنک سازی را از بین می برد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  اگر تأثیر این اصل از طریق آزمایشهای احتراق ثابت شود نه تنها دربهای عرصه فناوری به روی وسایل نقلیه فضایی با عملکرد بالا و وزن کم باز می شود بلکه چشم انداز تولید نسل آینده موتورهایی با عملکرد بالا برای اتومبیلها قوت می گیرد.

راندمان حرارتی کنونی برای موتورهای بنزینی کنونی حدود 30 درصد است که با این روش تا 15 درصد کاهش می یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33121
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه