میهن صنعت :

ارتقاء به استاندارد یورو 4 یعنی خسارت 8 میلیونی خودروهای تجاری

میهن صنعت : مدیرعامل ایران خودرو دیزل معتقد است:‌ در شرایطی که هنوز سوخت متناسب با استاندارد یورو 4 در کشور توزیع نشده، ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به یورو 4 موجب وارد آمدن خسارت 8 میلیون تومانی به هر یک از این خودروها خواهد شد.

به گزارش میهن صنعت، هاشم یکه‌زارع اظهار کرد: تاکنون گازوئیل یورو 4 و ماده افزودنی AddBlue در کشور توزیع نشده، به همین دلیل امکان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به یورو 4 وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هزینه ارتقای خودروهای تجاری سبک تا سنگین به استاندارد آلایندگی یورو 4 بین سه تا هشت هزار یورو است، خاطرنشان کرد: با توجه به وارداتی بودن این تجهیزات در شرایط فعلی توجیهی برای خروج این مقدار ارز از کشور وجود ندارد.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل در ادامه به ایسنا گفت: به دلیل آنکه هنوز سوخت و AddBlue مورد نیاز در کشور توزیع نشده خودروهای تجاری با استاندارد آلایندگی یورو 4 در صورت استفاده از سوخت غیر متناسب با این استاندارد با خسارت به طور میانگین هشت میلیون تومانی مواجه خواهند شد.

یکه‌زارع تصریح کرد: تجاری‌سازان آمادگی کامل برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولات تولیدی به یورو 4 دارند اما تا زمانیکه سوخت مورد نیاز به طور سراسری تامین نشود امکان این کار وجود نخواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6979
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه