ارزان ترين اكازيون هاي تهران چند؟

ميهن صنعت: در بازار این روزهای معاملات خرید و فروش مسکن فقط می‌توان تعداد فایل‌های محدودی را پیدا کرد که از نظر مالک، خریدار و مشاور املاک با عنوان «اکازیون» یا «زیر قیمت» به بازار عرضه شده اند.


ميهن صنعت: این فایل‌ها که اغلب متعلق به مالکان پول لازم یا کسانی است که به علت مهاجرت یا به هر دلیل دیگر قصد دارند هر چه سریع‌تر ملک خود را تبدیل به پول نقد کنند، هر چند از نظر تعداد بسیار اندک هستند اما اغلب در متراژهای بالا و با امکانات نسبتا کامل به بازار تقاضا عرضه شده اند. به عنوان مثال در منطقه فرمانیه مالکی آپارتمان ۱۶۸ مترمربعی خود را که هشت سال از زمان احداث آن می‌گذرد مترمربعی ۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.
 
به گزارش دنياي اقتصاد،این آپارتمان که بنابراظهار مالک (در سامانه ایران فایل) امکاناتی نظیر کولر، گاز، چیلر، سونا، استخر، جکوزی، پارکینگ، انباری، بالکن، حیاط، آسانسور، کفپوش و نمای سنگ دارد در طبقه دهم یک برج ۱۷ طبقه قرار دارد.
 
قیمت کل این آپارتمان هم ۸۴۰ میلیون تومان ذکر شده است؛ این در حالی است که در همان منطقه آپارتمانی با متراژ ۱۹۷ مترمربع در مرحله تیغه چینی، هر مترمربع ۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که امکانات آن به مراتب کمتر از مورد اکازیون فوق است.
 
 مالک دیگری که معتقد است واحد مسکونی وی از شرایطی اکازیون برای خریدار برخوردار است، آپارتمان ۸۷ مترمربعی خود را در منطقه قنات کوثر مترمربعی ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده است؛ این آپارتمان ۲ سال ساخت و قیمت کل آن ۲۶۷ میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.
 
این در حالی است که در این سامانه معاملات مجازی مسکن، در این منطقه آپارتمان دیگری در شرایط معمولی مترمربعی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است؛ این واحد مسکونی در مقایسه با مورد اکازیون فوق که به گفته مالک از امکاناتی نظیر آسانسور، پاسیو، زیرزمین، پارکینگ، انباری و بالکن برخوردار است امکانات کمتری دارد.
 
 مالک دیگری در منطقه دربند آپارتمان ۹۱ مترمربعی خود را که هشت سال از ساخت آن می‌گذرد مترمربعی ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان قیمت گذاری کرده و تاکید کرده است که ملک وی نسبت به آپارتمان‌های مجاور با ویژگی‌های مشابه از شرایط اکازیون برخوردار است. این واحد مسکونی با قیمت کل ۳۵۰ میلیون تومان به متقاضیان خرید معرفی شده است.
 
مالک دیگری در همان منطقه در شرایط معمولی، آپارتمان ۱۸۰ مترمربعی با شرایطی مشابه مورد اکازیون نام برده شده در منطقه دربند را مترمربعی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است که با مورد گفته شده ۳۵۰ هزار تومان در هر مترمربع اختلاف قیمت دارد. مالک قیمت کل این آپارتمان را ۷۵۶ میلیون تومان تعیین کرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4336
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه